måndag 29 november 2010

Vackert vitt

Varje vinter ska ljusen upp i thujan och där är jag lite kinkig.
De får inte sitta hursomhelst, och det får ta den tid det tar att få det hela rätt. Där håller inte maken med och eftersom det är han som får göra jobbet kan det bli lite spänt.
Förra året vägrade han och köpte en lite söt men spinkig sned gran.
Den försvann i snön och kom fram i mars, och då svor jag på att själv klättra upp i busken och sätta upp ljusen nästa gång.
Det behövde jag inte, för han passade på att sätta upp dem när jag inte var hemma.
Det gick tydligen bättre utan mina glada tillrop, för det blev perfekt!!
Hur bra det blev var svårt att fånga på bild , men jag lovar att de kommer att få sitta året runt. Varför har vi egentligen tagit ner dem varje vår?
I jakt på tallris gav jag mig ut i spåret. Lättare sagt än gjort med mycket snö och lite ben, men det var så vackert att jag bara fortsatte att gå.
Naturen gör sig himla bra i snö!
Inget tallris i min höjd dock!

2 kommentarer:

  1. det går ju annars att ta av toppen på granen....... ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej Mia
    Så vackra bilder...och julgranen med belysning! det är verkligen fint med snö och all belysning.
    Ha de gott
    Nina

    SvaraRadera