söndag 18 oktober 2009

Mina projekt,ja..

Jag hade glömt (läs förträngt) att jag skulle visa vad jag pysslade med, tills Jenny Ringblomma påminde mig =)
Idén fick jag ifrån boken jag visade i tidigare inlägg. Slutresultatet där var så otroligt fint....och det kanske mitt nästa försök blir också. Skam den som ger sig...
Jo, min svärfar gav mig en jättefin guldfärgad ängel , som jag ville ge lite antikfinish.
Här håller jag på att måla den med vit färg blandat med vit krita, för att den ska få lite struktur.
Efter det gneds den in i antikfärgat möbelvax.


Och resultatet blev en ängel med otäcka koppor!!

Jag krossade inte kritan tillräckligt.

Men på långt håll är den jättefin och får därför stå ovanpå vårt nymålade TV skåp.
Tyvärr är det inget fel på vår gamla tjock-TV, så det finns ingen anledning att byta. Men det är hemskt irriterande att de övre luckorna inte går att stänga helt!!

*

Idag har vi varit på IKEA och där är Julsakerna redan framme!!

Jag gillar julen, men måste vi skynda på tiden? Den går ju tillräckligt fort ändå....och hösten kan väl få sin tid med sina vackra färger? Hm....får nog hålla mig ifrån affärerna ett tag.


Mia

3 kommentarer:

  1. Vilken fin ängel .Älskar änglar.Vad mysigt att åka till Ikea skulle jag oxå behöva ljuskontot är högt nu men det gör inget.Visst går tiden för snabbt .Känns som man skulle behöva en nödbroms och dra i .Ha en skön kväll och en bra start på den nya kramizar ~~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte riktigt hur dörrarna stängs, men tänkte att man kanske kunde sätta lite häftmassa på dörrarna för att det ska fastna lite. En spontan tanke bara, kanske inte alls är en lika bra idé i praktiken. ;)
    Jag gillar den nya looken på ängeln.
    Ser ut som den stått på en kyrkogård i några hundra år. Vacker tycker jag!

    SvaraRadera
  3. Oj har det redan börjat JULPYNTATS???
    Tidigt.MEn guuuud vad jag längtar :)
    Fin Fin Ängel du gjort :)
    Du är så fyndig.
    Skåpet blev fräscht,,,Du /Ni verkar ha så fint .
    Fynda och gör om istället för att köpa massor nytt du är ju så händig.
    Ha en bra bättre dag än jag .Kram Jenny (syftar på min gnagande värk)

    SvaraRadera