söndag 11 oktober 2009

Nattens skapelser

Smycken kan jag göra närsom, men tavlor gör jag nästan alltid en lördagnatt när jag Marcus jobbar och barnen sover. Igår natt kom skaparlusten något sent. Närmare bestämt 23.30.... och det är lite saker som ska fram. När kl var 04 tvingade jag mig själv att plocka ihop, men jag hade gott o väl kunnat vara uppe längre om jag fått sova hela dagen idag =)
Jag har gjort det sista idag och är jättenöjd!

Silverark var inköpta för att göra om en guldspegel, men jag fegade ur och använde det till tavlorna istället. En chablonkrona var också inköpt till kudden nedan, men funkade ju lika bra här.
Tur att jag inte gav mig på spegeln, för det var inte lätt att handskas med metallarken. Tavlorna däremot behöver ju inte bli perfekta.

Det första jag gjorde imorse var att förklara för vår konstnärliga son att det bara är jag som får måla på kuddarna!!
Han har redan målat om en soffa, för vi hade inte sagt att han inte fick det....
*
Nu ska jag åka med Susanne till Unnerstad Gård, vilket är en mardröm för plånboken. Hoppas på att hitta en present snabbt och sedan slänga sig i bilen igen. Mmmm....säkert!!


5 kommentarer:

  1. Men gud va fina dom är! Och är gjorda mitt i natten. Nattuggla där!
    Jag sover om nätterna :o) och någon skapare är jag inte, förutom av kaos kanske ;o)
    Hoppas allt är bra med er...stoooor kram -fisen

    SvaraRadera
  2. Hej vad vackert! ja man skapar bra på nätterna, då kommer mina dikter till mig!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Oh, jag gilar verkligen hjärtan-tavlan. Vad duktig du är! Fanns det något fint på Unnerstad? Kommer åka dit utan barnen (kan ju bli lite dyrt om Elias bestämmer sig för att pilla på sakerna...).

    Kram Caroline

    SvaraRadera
  4. Oj vad skapande det var här .Jättefint .
    Du är duktig :)

    Kul att se lite bilder hur ni har det .
    Väntar med spänning på vad du kokar ihop !

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hur blev det fina fatet du köpte på Unnerstad gård? Mitt blev svår placerat men det är verkligen fint.Kramiz,Susanne

    SvaraRadera