lördag 20 februari 2010



I Linköping finns en tygaffär som heter Ah:s och de har hur proffsig och hjälpsam personal som helst. Om jag ska sy gardinger själv handlar jag tyget hos dem, för då vet jag att jag får all hjälp jag behöver. De förstår liksom hur jag vill att slutresultatet blir.
I andra tygaffärer upplever jag att de bara vill klippa till och ta betalt, så får man räkna ut resten själv.
Denna gång valde jag ändå att köpa färdiga gardiner bara för att de var så fina. Svaneholm tror att de var ifrån.
Lyktan fick också följa med hem, men jag lyckades motstå matchande kuddfodral och lampskärmsöverdrag (eller vad heter det?)
Det enda roliga med vintern just nu är att det mycket fint att fota...tex istappar.
Jag tog säkert 50 st bilder men inget visade liksom hur fint det verkligen är!
Och antagligen livsfarliga. men under dessa kan man inte gå så de får hänga.
Ska ni ut i snön idag? Kör försiktigt om ni ska ut i trafiken.

8 kommentarer:

  1. Jättefin gardin, jag har sett den här i vår tygaffär och blev väldigt förtjust den. Men har alldelens för stora fönster för en färdig gardin! Såg att det fanns en massa tillbehör också:-)
    Jag får nog vänta på mitt pärlpaket, det snöar och snöar...
    Må så gott!
    Förresten, vilken ljuvlig sommarbild du har i toppen av bloggen!!!

    SvaraRadera
  2. Gardinen blev verkligen jättebra! Måste svänga förbi där jag också, har inte varit hos dem sedan de flyttade. Kanske fyndar jag något fint till våren??

    Kramisar

    SvaraRadera
  3. Åhh,det är just den gardinen jag hittade i Tranås och blev förälskad i. Köpte den dock inte då jag var tvungen och mäta fönstret först. Vad har du för gardinstång?
    Nu längtar men efter sommaren när man ser er fina altan,en grillkväll med ett glas vitt!
    Ps,lyktan var också jätte fin.Det får bli en sväng till AH`S
    Kram,Sussie

    SvaraRadera
  4. Gud va fint och jag längtar ihjäl mig till sommarn nu när du bytt bilden på din blogg!!! Idag satt jag en stund på altan på eftermiddan, med en köpp kaffe och njöt i solen. Den värmde!!! och det droppar om taken och snön blir så där "slushi" som den blir på våran. På fredag skulle det ju bli 2 plus...kanske våren är på intåg!
    Vi hörs om leverans.
    kramen till dig och dina xxxx

    SvaraRadera
  5. Nu har jag också varit och köpt gardinerna. Men hur rullar/viker man upp dom snyggt så det inte blir tungt i mitten. I värsta fall får jag nåla:)
    Ha en skön söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag tog en rundstav. När jag köpte tyget till köksgardinerna blev jag erbjuden en tjock papprulle, men tackade tyvärr nej då. Dumt! Nu ska jag åka och träna. Kram

    SvaraRadera
  7. Okey,tack för tipset!
    Får leta rundstav eller också får det vara som det är nu!
    Vi hörs!

    SvaraRadera
  8. Hej! Jag tänkte bara meddela att vi har länkat till inlägg som vi blev jätteglada över, även om det var ett tag sedan du skrev det. Gå gärna in och gilla!

    https://www.facebook.com/ahsgroup/posts/240163896097617

    Ha en bra dag / Lovisa, ah:s group

    SvaraRadera