söndag 7 februari 2010

Det måste börja våras!!!


Nä, jag är ingen vintermännska.
Efter nyår vill jag ha VÅR!

Nu när det inte ens är i närhetern av vår ute gör jag allt för att det ska bli vårigare inne. Det blir lite dyrare än om naturen får ha sin gång och jag hinner inte med så mycket annat, men jag står inte ut annars.

Så i köket knoppar just nu körsbärskvistarna och blåbärsriset samt pärlhyacinterna blommar


Vardagsrummesfönstret har fått gardiner med lite roligare färg, nya lamskärmar och jättevackra Orkideér modell större.
Färgen på gardinerna matchar färgen på våra älskade (ironi) soffor, så nu ligger hela vardagsrummet i ett rosa skimmer =) Vårigt värre!

På Blomsterlandet hittade jag denna söta plåtburk för 49.90. Har ingen aning om vad jag ska ha i den ännu, men den fyller sin funktion genom att dölja den fula timern som sitter mitt på väggen.


Och så har jag påbörjat ett projekt i hallen.
Den ska bli svartvit istället för brunvit. Det tar nog ett tag innan jag bytt ut allt, men jag har i alla fall börjat. Ska visa nästa gång.

2 kommentarer:

  1. Oj ,vad du står i .
    Härligt ,men idag tittade solen fram i alla fall:)Så lite mera vårkänsla blir det direkt !
    Jag gillar snön pga Tassarna drar i så mycket skit annars ,så mycket snö och sol är mera min melodi eller trorrt.
    Kram

    SvaraRadera