söndag 27 september 2009

Shoppinghelg


På semestern kom jag in i en läsperiod som inte riktigt vill släppa. Nu har det gått så långt att jag läser istället för att titta på TV innan jag ska sova =) Men min lilla bordslampa är inte mycket till läsljus, så äntligen fick jag en anledning att köpa den lampa jag sneglat på på IKEA. Men valde jag rätt färg? Vitt är ju himla snyggt också!

Orkidén såldes ut för 59 kr (ord 299 kr). Egenligen är jag inte jätteförtjust i dem...de är jättefina hemma hos andra, men här tappar de blommorna direkt och så är det två pinnar kvar. Vi föredrar något yvigare blommor. Trots det köper jag en varje gång de är så här billiga. Konstigt!

Böcker behövde jag också!
Då jag har Liza Marklunds andra böcker inbundet, ville jag ha den senaste också.
Eftersom den kommit ut på Pocket, kommer det inte flera inbundna förrens till rean om de ordinarie tar slut. Men tjejen i bokhandeln pep iväg och kom tillbaka med en inplastat bok som det stor Läslust på. Jag förstod inte riktigt om den hyrts ut av just dem, men den var i alla fall begagnad. 49 kr och hur fin som helst!!
Visst är det något visst att slå upp en ny bok, men när man läser mycket blir det dyrt.
Att låna på Bilblioteket kan också bli dyrt om man har minne som en guldfisk.

Det här är en mysig bok med lite tips och idéer.
Trots alla inredningstidningar med jättefina bilder, var det ifrån denna bok jag fick lite aha-idéer som passar vårt hem.
Så imorgon ska vi möblera om!

På FACE fick jag hjälp med Ögonskugga.
I 42 år har jag köpt kläder och smink i varma färger, och så säger människan att jag är kall! Hon var inte envis, men påpekade vänligt att jag passade väldigt bra i de svarta kläder jag bar...och svart är ju ganska kallt.
Efter att hon målat ögonen i kalla jordfärger, är jag överbevisad.

Kläderna i garderoben då? Mycket varma färger förutom svart. Jag måste nog byta ut dem med!? Ja, inte mig emot!!

Behöver jag säga att Marcus inte såg någon som helst skillnad? Men han tillade snabbt att det var jättefint =)


7 kommentarer:

  1. du behöve inte köpa nya kläder. dom du har är jättefina. och kalla.

    /M

    SvaraRadera
  2. Hej vännen, va kul att du vartute och shoppat, jag och maken hade tänkt att åka till IKEA nu i går men sen kom vi på att det var löningshelg så vi hoppade det :)
    Jag har iaf en likandan lampa som din fast en vit, som jag älskar.
    Och du, det är skitsnyggt med svarta kläder, ....
    Ha nu en skön vecka, kramar Anna

    SvaraRadera
  3. Hahaha...håller helt med om vad du skrev om orchideer...verkligen bara två torra pinnar kvar efter en vecka och då är de inte så billiga även om man köper dem billigt...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Det verkar som att du hann med många affärer i lördags.Trevligt:)
    Jag hittade lite kläder i Nyköping!
    I morgon hoppas jag att det blir bugg,hänger ni på? Om inte annat kanske det blir dans på fredag? Kram

    SvaraRadera
  5. Hejsan vännen !
    Snygg lampa jag har den fast i kalla svart :)På skrivbordet.
    Funderade på vit men nej tog svart matchar hyllorna i svarta konsoler .
    Din man lär märka nr kontot är tomt och du har NY garderob :))
    Bäst han säger du är snygg då !
    Tänk att du trodde du var varm och så säger hon kall.
    Man kanske skulle testa !
    Undrar vad jag är ?
    Hmm
    Kostade det nåt ?
    Ha en bra vecka .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Den lampan är så himmelens fin! Vill jag med ha!! ;=)

    Kraaaaaam

    SvaraRadera
  7. Hej!

    Vilka fina smycken du gör!! Skulle också vilja prova silverlera! jag undrar hur du gör när du gör elastiska armband, jag har svårt att få dom att hålla ihop jag knyter men tycker att knuten går upp.

    Hälsningar Åsa
    http://milo-d.blogspot.com

    SvaraRadera