torsdag 10 september 2009

Ute i naturen

I våras stöttade vi upp vårt sneda lilla Äppleträd, och det tyckte det tydligen om! Istället för små maskätna kart som barnen spelade tennis med, har vi faktiskt fått jätefina äpplen!

Även Plommonträdet vi satte i höstas har fått rikligt med frukt. Tyvärr har trädet bara tre grenar...alltså det ser ut om ett kors!! För att de inte skulle gå av, fick vi ta in frukten innan de var helt mogna. Får nog läsa på lite om beskärning, tror jag.

Vindruvorna växer, men hinner alldrig bli mogna innan frosten tar dem. Men man vet aldrig...

Tilda och jag var ute i skogen i tisdags för att plocka Ljung till en krans! Det är så fint med all mossa

Ljungen var nästan överblommade...men den ska väl torka förr eller senare ändå?


mycket bär fanns det...och svamp med enl de personer vi mötte. Men dem hittade inte vi



Tyvärr blev Tilda sjuk på natten, så kransarbetet kom av sig. Gjorde den färdig idag, men blommorna var ju inte mindre överblommade =)
Var tvungen att prova med en Rönnbärskrans också...varför nöjer jag mig aldrig med EN sak? Nu kan jag ju inte välja, och jag är hemskt dålig på att slänga saker!


Jag lägger den där, så länge.....

Har gjort en födelsedagspresent också!
Jag gillar verkligen krukan och skulle hemskt gärna behålla den. Man kanske skulle ge bort en krans istället *s*

*

Tilda blev som sagt sjuk...39,6 i feber. Nu är den nere i 38,7 så det går ju åt rätt håll. Hon har inte ont i kroppen, och med febernedsättande blir hon piggare och får lite aptit. Då kan det väl knappast vara Svininfluensa, eller? Influensor blir man ju däckad av normalt sett.
Spelar ingen roll egentligen, då hon som sagt är bättre. Men jag undrar om mina arbetskamrater låter mig följa med på After Work imorgon kväll? Bäst att ringa och fråga...
Hoppas ni mår bra!?
Mia

6 kommentarer:

  1. Hejsan Oj vad du pysslar !
    Hallååååå Plommon????
    Jag planterade ett litet träd för 2år sedan och det var nu 3 året INGEN frukt????
    HUr kan du får plommon?

    Är krukan till mej ??? ;)
    Stackars liten då ,,,skönt att det ej är ont i kroppen .
    Krya på er .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Men guuud Mian, va mycket fint du gör. Cinna blir nog avis på allt vackert du skapar :o) Jo, här är det upp och ned, då jag blev uppsagd i tisdags. Men som tur är med arbetsbefrielse....så jag har fullt betalt för att kunna hitta nåt annat :o) Tur, men vilken marknad man hamnar i??!!!! Och inte lätt att hitta bland alla jobbsajter :o/ Ordnar sig alltid! Sköt om er så hörs vi....och en stor kram till A!

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint det fanns att kika på här...tittar in fler gånger...fina tavlor och smycken, gör själv lite smycken för skojs skull hemma så jag kikar nog in fler gånger för att få lite inspiration...

    Ha en bra dag
    /Heleena

    SvaraRadera
  4. Hej Mia!

    Jättefint i krukan och visst är det underbart att kunna skörda frukt!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  5. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Så mycket fin du gjort. Gillar krukan på trappan, jättefint!

    Kram kram

    SvaraRadera