lördag 14 november 2009

Eucalyptuskransar


Det är så fint med Eucalyptuskransar, så jag tänkte försöka mig att göra två stycken till vårt TV-skåp.

Men de här ser inte ut som de jag sett....bladen brukar vara runda och stora. Tänkte inte på det förrens jag kom hem och ändå frågade jag i blomsteraffären. Om man tar i bladen så doftar det Eucalyptus, så det kanske finns olika sorter.

de ser ut att hänga lite snett pga att dörren inte går att stänga. Däremot är de olika stora, vilket jag försöker att inte hänga upp mig på. Det går sådär men nu är de torra och går inte att göra om, så det är bara att öppna dörrarna så slipper jag reta mig =))

*

Funderar på att gå ut i skogen och hämta mossa och göra ett hjära med pärlor till ytterdörren. Förra året drog fåglarna ut pärlorna och käkade upp mossan när den torkat lite =) Kanske skulle köpa ett färdigt fuskmosshjärta i år, men det luktar inte lika gott!


På tal om pärlor. Vid lunchen idag tände vi ljusen på bricka. Efter maten skulle jag hämta något vid datorn och sedan sätta mig igen, men råkade fastna här på bloggen. INTE BRA. Telefonen ringde och när jag skulle hämta den i hallen såg jag ett starkt fladdrande sken i köket.

Hela den stora ljusstaken stod i höga lågor. Sjäva ljusstaken brann inte utan det var pärlorna som brinnande smältes och rann ner. Det var bara att blåsa ut, men jag törs inte tänka på vad som hänt om inte Marcus ringt just då!

Tänk att man måste få sig en läxa innan man lär sig något som faktiskt är så självklart som att släcka ljusen.

5 kommentarer:

  1. Läskigt med ljusen! Håller med dig, det är så lätt att glömma!
    Marie-Louise

    SvaraRadera
  2. Jag tänder nästan aldrig ljus för jag har katter som inte vill brinna men det är ju mysfaktor det handlar om:-)
    Jag halkade in här av misstag, mitt liv är just nu i stå men jag blev så inspirerad av din härliga blogg, jag tackar för det:o)
    Ha det gott!
    Hälsningar Ingerbeth

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är som pysslar så bra .
    Tänk Euqalyptus (stavas det så?)...Doft..
    Gillar kransarna på skåpet :)
    Höres snart igen vännen.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Tittar in för att önska trevlig helg!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  5. Underbara eucalyptuskransar! Jag diggar de åxå jättemycket! De blev fina på skåpet!

    Kraaaaaam

    SvaraRadera