torsdag 5 november 2009

Tildas rum


Tilda gillar inte gamla saker!

Synd, men det gjorde inte jag heller som 9-åring. Så nu ska det in lite nya möbler och de gamla ställs undan så länge. Passar på att visa lite fina grejer...



en loppisstol och en gungstol restaurerad av farfar Uddo...flera gånger då den lever hårt

Klaffen stod i min Mormor och Morfars sommarhus, och där satt jag ofta när jag var liten. Däri fanns det pennor och sådana där suddigum med blått papper runt om. Och jag tog säkert hem dem i takt med att han fyllde på är jag rädd! Barnens farfar har sedan målat om den. Stolen har aldrig passat, men fyllt sin funktion =) nu blir det IKEA stol

Byrån var från början helvit och kommer ifrån min Farmor och Farfar, och målades om av barnens Farfar till Tilda
Kolla beslagen!
ínte gammal men söt ändå

ett litet skrin ifrån min Mormors syster
Tyra

Av en kompis till mig fick Tilda en liknande ängel vid födseln. Den gick i golvet och jag blev lite skärrad, hormonstinn och skrockfull som jag var...en skyddsängel som gick i kras!! Jag köpte denna och den gick också i golvet! Vågade inte slänga utan limmade ihop. Hellre en skyddsängel som är naggad i kanten, än ingen alls.


Imorgon är det fredag! Tjoho.....

3 kommentarer:

  1. Tjohoo!
    Kul att se att ni lever .
    JA maila mig gärna :)
    Åhh vad fina saker ni har hemma ,tänk att en 9 åring har så taskig plast smak FNISS...Ikea ska det vara ;)
    Men OJ förstår att du blev skärrad av att änglarna gick sönder !
    Men du om det var skydds änglar ???
    Då kanske de fyllde sin funktion och gick i kras istället för att nåt otäckt händ :)
    Köp en till en NY HEL vettja !
    Jag är lite så där ser tecken ...Spoky spoooky..

    Ha en trevlig fredag och helg .
    Bamse kram Jenny som nu
    är en natt uggla ;)

    SvaraRadera
  2. Hej, ja jag vet min stora gillde heller inte gammalt men nu börjar de ändra sig lite...

    Tack för kryapådighälsningen!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Hejsan.
    Jag fick förbud av min 13 åriga dotter i veckan att jag minsann INTE fick måla en enda sak till VIT ! Jag ni ser, smaken är olika hela tiden ;)

    Kram Jenny fd: Familjen lantliv

    SvaraRadera