söndag 24 januari 2010

Världens längsta vinter!

Det är mycket utedagar i backarna i skolan och på Fritids. och då passar denna lilla termos perfekt.
Jag tror att min mamma hade den när hon var liten, så egenligen är jag lite rädd om den och skulle helst vilja att den stannade i skåpet!
Men vad gör den för nytta där? Nä, den håller så länge den håller.
En jobbarkompis tipsade om länken på facebook, och givetvis var jag tvungen att prova.
Farligt goda!
De flesta av oss har gnällt länge om att det inte är några riktiga vintrar, men i år fick vi så vi teg. Och hellre snö och iskallt än grått och slask, men nu längtar jag lite efter våren.
Ute är det ju kört men man kan ju luras lite invändigt!
Så nu är stearinljusen och tulpanerna rosa samt lökväxterna planterade, och vips känns det lite bättre.

Kram på er!

//Mia

2 kommentarer:

  1. 1000 tack för receptet alltid skoj prova nya.Ja vinter blev det .Tycker oxå att det är mysigare än grått och slask.Min Änglar som älskar att åka pulka är ju bara så lyckliga.Fina tulpaner du visar älskar tulpaner.Bara frossar i dom.Ha en skön måndag varmkram Rita ♥

    SvaraRadera
  2. Jag älskar oxå vintern, men rätt vareä så vill man ha lite värme och spirande grönska. Lugn det kommer. Jag njuter så länge det vita ligger kvar. Och jag som älskar tullipaner....ser fram emot din visning;o) Kram på dej mä xxxx

    SvaraRadera