onsdag 15 juli 2009

Ett fantastiskt hus


Vi var och hälsade på hos kompisar som bor i ett helt otroligt fint hus

Byggt 1916

Huset har flera entréer, men jag tror att detta är huvudentrén =) Här gick vi in i alla fall



och hamnade i denna pampiga hall


Kristallkronan är arvegods
Bakom dörren i matrummet finns kassaskåpet kvar sedan huset byggdes, och inuti ligger orginalritningarna. Sådana detaljer gillar jag.

Vardagsrummet

Kameran hade jag glömt hemma det gick inte att få plats med någon helhetsbild av köket i mobilen. Det blev förresten inga bra detaljbilder heller....jag fick inte till det den dagen.

Men jag ville visa de fina luckorna ifrån Falerumkök. Om man tittar noga ser man att de går ända upp i taket är är med kryss och belysning längst upp. Fiint!

Skåpet och balkongdörren är orginal och står kvar där serveringsgången fanns innan renoveringen
även denna toadörr är orginal

Trappen upp..

På övervåningen finns sovrum, tv-rum och en massa roliga skrymslen som det finns i gamla hus. Men tyvärr blev det inga bilder att visa därifrån.
Förutom på ännu en jättefin öppen spis på hallen som fungerar som tv-rum

Vårt lilla radhus känns jättelitet nu =)

5 kommentarer:

  1. Åhhhh VAD SNYGGT....
    Nu vill jag flytta från min KOJA !!!
    Så vitt ,rent och snyggt.
    Tror de har bra smak precis som du :)

    Jodå min Plextor är en lugn pudel ,,trodde väl Maja skulle vara det också ..Men hon hälsar så hjärtligt och verkar ha lite knäck i lurarna! Är det Pudligt menar du ?
    Jag känner inga nära storpudlar tyvärr.
    Men i morgon kommer ev en 3mån men den lär ju vara valpig ,,hahhaaa

    Hur mår era marsvin då?

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vad snyggt .Skulle kunna flytta med en gång.Vad vackert och mysigt.Ha det gott kramizar ~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Inte ett dugg avis...jag stortrivs verkligen i vårt hus från -79...brunt är faktiskt fint och vi har flera nyanser...*suck*. Vill oxå ha!!!
    En fråga...ligger huset i Åtvidaberg...ser ut som Karins föräldrars gamla hus som såldes rätt nyligen...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej o tack sååå för din hälsning hos mig!! ber om ursäkt det tagit sååå länge att svara...men det är semesrertider;))

    Håller sååå med om att det är ett ooootroligt vackeet hus ni besökt!! Coolt med kassaskåpet!!!

    kramar Millan ♥

    SvaraRadera
  5. Hejsan kompis ..
    Jodå marsvinen är lite tama...
    Jam är den som kan små markera för han är lite tjurskallig men hålla i dom och så är de med i soffan HELA kvällarna .
    De är världens goaste !
    Håll på mera med era så blir de tama .
    Visst är de söta ?
    Vad var era för sort ?
    Kram Jenny

    SvaraRadera