söndag 19 juli 2009

Quiltat täcke

Ett quiltat täcke har jag önskat länge, men tyvärr är de ju så hemskt dyra. Men då får jag väl sy ett själv då, tänkte jag! Hur svårt kan det vara?


Jag har en massa tyg liggandes, men ville inte slösa pengar på vadd förrens jag visste hur det skulle bli. Så jag började med ett färdigt täcke i hiskeliga färger.

sydde på ett nytt tyg och sedan sömmar kors och tvärs, och nu förstår jag precis varför de är dyra! Och varför påslakanet uppfanns!

Visst, det var första gången och det blev inte värre än att jag kunde vika fadäserna inåt vid fotografering =)
Känner jag mig själv rätt syr jag tills jag sytt ett helt täcke utan fadäser och svordomar.
För jag tycker ju att de är så mysiga och visst ser det bättre än innan?

3 kommentarer:

  1. Jättefint tyg ! Det på sista bilden alltså.
    Jag hade ett sådant inköpt på Mio var jättedyrt för 15 år sedan men attans vilken kvalitét.
    Vet du Quiltat täcke menas inte det med att man syr ruta för ruta alltså lapptäcke?
    Mitt jag köpte var fuktryckt.
    Har för mig att det finns de med förståndshandikapp som syr sådana täcken .Kolla där .Fina arbeten men som sagt lapptäcke på riktigt vis antar jag :))
    Men jag kan INTE sy annat är lite fållar på en gardin knappt det !
    Så förklara nu för mig för du verkar kunna detta .
    Tack för dina kommentarer ...De värmer:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. FUSKTRYCK ska det ståååååå....

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!! Bra tips = )

    Kram på dig

    SvaraRadera