fredag 3 juli 2009

I trädgården

Nu är det både regn och åska, men visst har det varit sköna dagar? Nu är det bara en vecka kvar till 2 veckors semester. Hoppas solen hittar tillbaka.
*
Idag fick jag gå akut till tandläkaren. Har haft ont i ett par veckor men varken jag eller plånboken är speciellt förtjust i att gå dit, så jag bad en bön att det skulle gå över av sig självt. Det gjorde det inte utan slutade med en rotfyllning!
Det gör så fruktansvärt ont efteråt, så ikväll är jag inget roligt sällskap. Det var inte värt 1400 kr kan jag säga. Det värsta är väl att det inte är klart, utan jag måste dit om 6 veckor igen. Och då blir det dubbelt så dyrt!
*
Simon fyllde 7 år i torsdags, och eftersom han inte är speciellt förtjust i tårta fick han välja vad vi skulle bjuda på. Marcus och han åkte och handlade och det blev inget kondisbröd direkt =)

Jag är en sådan där som tycker att allt ska vara på ett speciellt sätt...lite traditionell alltså. Och på kalas ska det vara tårta! Nu har jag ju fått backa där då tycker jag ändå att man ska lägga upp glassen lite fint. Men jag orkade verkligen inte anstränga mig för i den värme som var hade den smält på två minuter.....och det var nog ingen som brydde sig heller.
Förutom Marcus som undrade vad som hänt om han serverat glassen så? Det vill han nog
inte veta....
mysiga bilder. Farmor och Tilda har något visst ihop...kanske för att Farmor både pratar och lyssnar på henne bättre än mig. Jag tar mig liksom inte tid.
Det gäller Farfar och Simon också...de tillbringar mycket tid i Farfars verkstad och förhoppningsvis är det lika inspierande för Farfar som vi vet att det är för Simon.

mitt livselexir, tyvärr. Får i mig alldeles för många koppar om dagen.
Kanske för att muggen är så god att dricka ur?


*
Av okänd anledning har jag lyckats få till många fina rosor. De fanns när vi flyttade hit, men jag har flyttat runt på de flesta, klippte dem hårt och planterat hej vilt. Ganska misshandlade alltså, men nu har jag låtit dem vara ett år och de är helt underbara denna sommar.
Jag önskar att jag visste vilka sorter de är, men tycker att allt i Rosboken stämmer in på dem.

vita rosor är det finaste jag vet.



En vit och en rosa ros som växt in i varandra. Klicka på bilden så ser du..

humlan gillar dem också

utanför altanen trängs nog fem rosensorter tror jag. Både busk, kläng och krypros. Det blir så ombonat och lummigt när de växer in mellan spjälorna, tycker jag



denna klättrar runt en glugg i altanen. Men tänkt om det inte är en klätterros? Den kanske bara är lång och gänglig för att jag inte klipp den!?

den här busken visade jag er innan den blommade. När första regnet kom häromdagen tappde den tyvärr bladen, men om jag är duktig och klipper bort blommorna kan det komma nya


när jag läste om New Dawn tänkte jag att den var den här sorten, men enl grannen som var här när den planterades är det inte det.
Någon som vet?


2 kommentarer:

  1. hej åhhh vad vackra rosor du har!!!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag vill gärna följa din blogg för jag gillar både smycken och trädgård, vi kan ju inspirera varandra eller hur? Du gör ju mycket fina smycken! Så det är klart att vi kan länka till varann! Kram Marie-Louise

    SvaraRadera