måndag 20 juli 2009

Textning och målning

Dynboxen som vi målade för en tid sedan ser lite naken ut och inspirerad av Annica med bloggen Home No1 tänkte jag försöka mig på att texta något.

Lådan har varit Mormors, så jag antar att den kommer ifrån deras lanthandel. Så det fick bli den loggan som finns på de kuvert och tändsticksaskar jag har kvar. Fast lite krusidulligare typsnitt =)

Lite större och lite mera till höger hade varit perfekt, men jag är nöjd ändå. Och lådan ser ju bra mycket roligare ut!
Det här var jättekul, så nu vill jag texta på allt *S*
Och Marcus har målat vardagsrumsbordet. Påsarna var inget vidare bra alternativ till droppskydd, och byttes ut ganska snabbt.

Vi var lite oroliga för att vi skulle ångra oss, men det hade vi inte behövt vara.
Det blev jättefint!
Funderar på att skrapa fram metallen som sitter precis under skivan....men inte idag.

Inredningsbutiken Shape ska lägga ner och hade 50% rabatt, så mattan är ett nyinköpt fynd.
Tappar jag pärlor på denna matta, är de borta för alltid =)

*

Alla som känner mig vet att jag tycker att igelkottar är lite obehagliga (läs: är skiträdd). Speciellt som de som bor hos oss inte är det minsta rädda, utan rätt var det är sitter den en lite j..kel bredvid mig och solar.

Men nyss fick jag se att den satt fast med ena benet i fotbollsmålet som vi har i trädgården, och då tyckte jag faktiskt lite synd om den. Bad Simon hjälpa, men den blev så rädd att den kurade ihop sig med ben och garn och hela faderullan. Min hjälp är inte att räkna med, så nu sitter vi och väntar på att Marcus ska komma hem ifrån affären.

Jag gav den lite grädde och såg till att den fick hjälp, men där tar det stopp. Nästa gång jag ska ut i spåret är det fotbollsskor på igen.

Nävars...ni förstår att jag skojar vá? Men jag går helt klart över till andra sidan vägen.


5 kommentarer:

  1. aj aj...inte ge igelkottar mjölkprodukter, det får dom hemskt ont i magen av. Ge kattmat eller frukt i stället.

    SvaraRadera
  2. Oj då, trodde grädde var bättre än mjölk. Men som tur var hann den inte någonting innan den blev fri igen. //Mia

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blev med texten på lådan,det blev verkligen något extra.Bordet ser också bra ut. Jag tycker att du är modig som vågade........
    Ha en bra dag!/Sussie

    SvaraRadera
  4. Hej !!
    Kul att man kan inspirera någon=)'
    Det blev jättesnyggt och så roligt med något personligt!
    Ha det gott!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  5. Men HUR DUKTIG är DU på att texta???
    Bara packa dig HIT med färg och pensel .
    Jag vill också ha på flera ställen !
    Duktigt gjort .
    ååååhhh vad mysigt med kottar önskar vi hade lite mera kul djur på tomten men vi har gråsparvsungar så jag kan inte måla den bod sidan ;)
    Kram Jenny som är marsvinsbiten.

    SvaraRadera