onsdag 9 december 2009

I väntan på den stora

Det luktar så gott när man tar in granen, men herrn i huset är benhård på att den intekommer in förrens dan förr dopparedagen. Så då får det bli en minigran så länge, och den pryder sin plats den med


På en julmarknad för några år sedan såldes liknande änglar fast i plastprismor gjorda av dagisbarn (fröken hade nog ett finger med i spelet), och vi köpte några stycken. När jag sedan fick en låda med riktiga prismor av Svärfar härmades vi lite med hjälp av vingar ifrån Panduro. De glittrar jättefint när ljusen brinner.
Hänget på lampetten är köpt på Systrarna Grön som har så mycket fint.



Ett vaxat och glittrat äpple i väntan på nästa omgång Hyacintplanteringar.
Nu funderar jag på om jag skulle våga mig ut på en promenad i mörkret.
Ha en skön kväll!

5 kommentarer:

  1. Ja nu vill man ta in granen....sött med en liten också.
    Tack för dina tips Mia.
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Vilka fina smycken du gör , vilket pillergöra att få ihop det så snyggt ...

    Så fint du har där på skåpet med den lilla granen , stämningsfullt ...

    Ha det nu fortsatt bra i julstöket =)

    Kram / Sussi O

    SvaraRadera
  3. Hejsan vännen ,tänker på dig så vackert kort du tagit på minigranen !
    Jag har också en Herre i mitt hus en bestämd sådan ;)Men jag fick lov att sätta opp den 3 dje advent :) är så glad :)
    Men vi har plastgran ingen dotf här inte men vacker.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. be mannen att inte såga av toppen denna gång!!!! ;o)

    SvaraRadera
  5. Du har nåt att hämta hos mig :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera