fredag 11 december 2009

Julgodis

Det årliga julgodiset är gjort
Nougat och/eller nötter inrullade i marsipan och doppade i choklad.
Svårt att hålla tassarna i styr kan jag säga

Simon gillar stora godisbitar...

Undrar om det är för att marsipanen ska ta slut fortare eller att han planerar framåt. Imorgon när jag säger att de får ta en bit har han ju lördagsgodis för hela dagen om han tar denna.

och jag gör mina hjärtan oavsett vilket material det är =)



Barnen har pratat hela året om marsipanrosorna jag gjorde förra julen, så i år fick Tilda lära sig. Det gick ju galant, så nu är de inte så speciella längre....


3 kommentarer:

  1. WOW vilka fina rosor !!!!Hur gör man ????
    Ser sååå gott ut då jag ÄLSKAR mandelmassa !
    Vi ska göra sådant pyssel i veckan.
    Hur förvara du dom innan Julafton ? eller äts de upp innan? ;))
    Här skulle de överleva 1 dag :))Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej ! Mmmm ser ju gott ut och rosorna var outstanding!

    Kram Annica.

    SvaraRadera
  3. Nu har jag köpt mssa grejor ,ska försöka mig på rosor till helgen tusen tack för tipset :)
    Kommer ha STORAsvårigheter att låta bli kan jag säga ,men det ska gå !På Julafton får jag ta en av varje sort !
    Du förstår ,,,måste väl även gälla Aladdin asken va???
    Nej vars sugen är jag men jag har STYRKA ...
    Eller ?
    Om du är duktig är jag :)
    Bamse kram Jenny

    SvaraRadera