söndag 10 januari 2010

Lite rastlös

Julen är utslängd och det blir så tomt och mörkt....trots alla levande ljus. Fast utomhus är det vackert så man blir tårögd.

En ilsken förkylning har gjort att jag legat hemma sedan i onsdags med rinnande ögon och näsa. Nu när det släppt är jag hemskt rastlös...har massor av idéer men får inte ett smack gjort!

Om jag inte vore så rädd för att slira av vägen, skulle jag åka in till stan och inhandla vårblommor. Men det får vänta tills imorgon när ändå MÅSTE ut på vägarna för att ta mig till jobbet.

Tills dess får jag...

....göra smycken. Se mera på www.mia-lundin.blogspot.com

Och drömma om att vips, så sitter jag där igen. På altanen alltså!

3 kommentarer:

  1. Hej, hej!

    Såg att du tittat in hos mig. Jag är inte inne på min blogg så ofta. Vi vet fortfarande inte vad "fönstertittaren" hade för syfte eller vem han är, har inte sett något sedan dess...Ni bor ju lite bättre, vi bor mer skyddat, så vill han göra inbrott eller bara smyga runt här kan han ju det rätt ostört...himla obehagligt, jag hoppas verkligen att det var en engångsföreteelse!
    Hoppas du är bättre i din förkylning! Fina bilder du fått till på vinterlandskapet-det är ju sååå vackert ute nu!
    Ha det bäst!
    Stor kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Hejsan vännen du har en award att hämta :)
    Åhhh ser inte helt fel ut med sommar altanen .
    Men jag älskar att det snöar :)
    Så friskt och härligt ute .Inga leriga tassar :))
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Tack för din snälla kommentar om min ståltrådskrona!
    Jag har använt 6 lika långa bitar ståltråd till "bågarna". En bit som jag gjorde en rund ring av, till själva botten. En lång bit som jag snurrade runt en tjock penna och sedan böjde ut de ringar som blev.

    Lindade fast själva slingan med ringar runt bottenringen med ståltråd, böjde till bågarna och böjde dem i varje ände och hakade fast dem i ringarna och klämde åt hakarna.Satte ihop med ståltråd upptill i mitten.

    Lindade med tunnare tråd och pärlor.

    Kanske inte världens bästa beskrivning men jag försökte, tycker man ska dela med sig av sina tips, en del är sååå hemliga av sig.
    Kram Anneli

    SvaraRadera