tisdag 19 januari 2010

Så gott!!

Det händer inte ofta att Marcus är bortrest, men när han är det blir jag väldigt effektiv.

I går em när jag kom hem ifrån jobbet målade jag en garderob, bakade brödet till semlor och lyssnade på läxläsning samtidigt. Efter det hämtade jag Tilda hos en kompis, lagade mat och åt, fixade undan, delegerade kvällsbestyr till barnen, hängde tvätt, plockade ur diskmaskinen, målade igen, lite dator, trekvarts promenad. bar upp garderobsdelarna (många) till övervåningen, och till sist innan sänggående lite fix med beställda smycken!!

Vissa har det så här jämt, men jag är bortskämd.

Marcus jobbar mycket natt och är därmed hemma när jag kommer hem. Då är barnen hämtade och gjort hälften av allt hushållsarete gjort. Denna vecka är det ingen som gör det åt mig. Men om jag inte gör det, springer det inte iväg heller! Det är precis som att jag måste bevisa hur mycket jag hinner.

Men för vem?

Det blir ju samma resultat om jag tar lite varje dag. Nä inte jag inte...idag har jag till och med skottat. Det gör jag aldrig annars, även om det behövs. Det smälter ju bort förr eller senare!! Så resonerar inte Marcus vilket resulterar i att han får göra det också.

Bortskämd!

Speciellt ikäll, för efter middagen idag fixade Simon till Semlorna jag bakade igår. Små och torra var betyget. Men vi har i alla fall gjord dem själva=)

Kortet blev kasst, men det är inget att göra åt...motivet finns inte kvar!

Nu ska jag måla en byrå. Vi hörs!

4 kommentarer:

  1. Wow! Vad du hinner med. En del har faktiskt den energin hela tiden men det har inte jag....oftas på vardagar blir det inte mycket gjort mer än det nödvändigaste.
    Ja nu är det semmeldags. Gillar inte grädde men jag äter gärna en bulle med mandelmassa...mums.

    Ha en fortsatt skön och kreativ vecka!

    kram Ingis

    SvaraRadera
  2. Men du är ju så duktig ;o) Jag fick oxå till det. Först skotta jädrans blöt, tung snö, lunchträning, sen hem och städa, laga mat, sökt ett jobb, hämta barn, sen i väg på träning igen...denna gång med mannen! Nu är det dax att sova lite.
    Ha det bäst!!!
    kramen xxxx

    SvaraRadera
  3. Förstår att du är uppe halva natten om man ska hinna med allt detta =)

    Men ibland får man ett ryck och då går det med flygande fart!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Vad härligt att höra att du har så mycket energi...
    Jag tycker det är mysigt när karln far iväg men inte för ofta ;)
    Kram Kram

    SvaraRadera