torsdag 25 juni 2009

Lite ensamt

Jag känner mig lite ensam!
Marcus jobbar i Norge 8 dagar och barnen har åkt till Farmor och Farfar i tre nätter för att de ska slippa gå så mycket på Frítids när jag jobbar.
Jätteskönt med egentid....ända tills man har mycket av den. Då saknar man nästan allt ståhej.

*

I söndags var Simon, vår granne Anette och jag till Adelsnäs Slott i Åtvidaberg och fikade. Det har bara öppet sommartid och ibland spelas det musik. Vi kom precis när Camilla Wallin sjöng sista låten.
Eftersom det det bor folk på själva slottet, får man vara lite försiktig med att ta kort rakt emot själva byggnaden som syns i bakgrunden. Men man kan ju låtsas att man tar på något annat =)
I emblemet ovanför grindarna är det initialerna i två namn, Louise och hennes man. Kommer inte ihåg namnet och det är inte jättelätt att utläsa i emblemet heller.


Här i trädgården ligger fiket. Missade tyvärr att fota inne


Kaffe, festis och jättegod morotskaka


Ett gammalt växthus som jag gärna gått in och rotat i =)


Utsikt över Bysjön





Liten pittoresk trädgård. Hade gärna fotat på lite närmare avstånd, men huset rakt fram är en privatbostad och där gick en man omkring i Speedos. Ville inte att han skulle vara med...

Mmm, fin lykta...

Precis innan slottet vid Bysjön ligger Templet, och där gifte vi oss för två år sedan.

*

Simon har även hunnit få sin stora dröm besannad.
Hans kompis Gustav har en fyrhjuling, och nu äntligen har Simon kört den


Lycka!

För att vara totalt orädd tog han det väldigt försiktigt, vilket mamma var hemskt glad för!


1 kommentar:

  1. ser ut som om ni har det rætt ok ændå...; )

    Skulle velat se Simon nær han brænde omkring...hahaha

    Snart kommer jag hem...

    /M

    SvaraRadera