torsdag 4 juni 2009

My och Milly

Här är systrarna My och Milly 1½ år. Sorten heter Teddy, tror jag. Vilken som är vilken har jag fortfarande svårt att hålla isär och det gillar inte Tilda . Hur svårt kan det vara? Ja, jag vet inte varför, men det hade varit lättar om hon döpt dem till svart och brun eller något.
*
I alla fall. De springer gärna o gömmer sig så man får hålla hårt i dem och snabba sig på med kameran. Därav kvaliten på korten, men ni ser väl hur söta de är?

Milly är den som bestämmer och mest modig.


My är är inte lika modig och jag tror att hon är halvblind, för hon nosar åt alla möjliga håll
innan hon hittar det vi ev har i handen.
Milly hoppar liksom rakt på.
*
Båda skriker som tokar när vi öppnar kylen eller prasslar med påsar, och förhoppningen är gurka, sallad eller vattenmelon. Morot är sådär och det enda knäckebröd de äter är Delikatess...snacka om kräsna =). När vi öppnar altanen blir det också ett herrans liv, för då kan det vankas hö eller gräs/maskrosblad.
En annan sak de gärna gnager på är möblerna. Det gillar inte mor i huset, så där är ännu en orsak till att det inte blir så mycket tid utanför buren. Så här såg det väl ut lite överallt i måndags? Premiärdopp för nästan alla i vår familj.
Modiga barn som badar i svinkallt vatten. Själv sparar jag mig till Mallis.
Feg...japp, och det är jag nöjd med!

*

Nu ska jag göra armband...det jag visade i förra inlägget blev poppis på jobbet, så jag måste hinna med minst fyra stycken ikväll. Kul! Man blir ju jätteglad när folk vill bära det man skapar, och till och med betala för det.
Lika glad blir jag när någon läser det jag skriver!
Känner inte ni så? Även om det bara är två stycken återkommande, så kommer de ju faktiskt tillbaka för att de gillar det du skriver eller visar. Då måste man ju sträcka på sig, eller?
Och tacka så jättemycket, förstås.
Tack snälla!!

2 kommentarer:

  1. Vilka SÖTNOSAR!!!
    Men Mia jag säger som din dotter hur svårt kan det vara ! Den ena har ju vitt öra hahhaa
    Usch inte tugga möbler det gillar vi inte här heller ..Vad glupska de är ?Äter o skiter hela tiden ???Vilken ämnes omsättning ..Förstår hur en annan skulle se ut om man tuggade som dom;)hahahaa
    Gillar dom göra nåt? Typ mina ligger blixt stilla på handuk i knäet och snarkar eller äter .Ingen lek där inte;)
    Min ena Jamjam gillar morot men ingen äter ost eller knäcke eller finncrisp....Dom verkar veta vad de gillar BESTÄMDA saker detta.

    Jag misstänker att jag är en av de som kommer tillbaka:))Kan bara hålla med om att det är kul med inlägg.Trodde aldrig folk skulle svara på det jag tjattrar om:))

    Kul med uppskattning på jobbet !
    Jag önskar jag jobbade ;)men ser inte ut så just nu.

    Härligt med bad i sjön vilken sjö är ni vid?
    Vart badar ni mest i Linköping?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. hej Mia =)
    Vad härligt varmt det ser ut för barnen på bilderna=)
    ¨Här är det så himla kallt i dag.....
    men jag ska tända lite ljus o mysa nu!
    Kram på Nationaldan!

    Annica.

    SvaraRadera