lördag 6 juni 2009

Nationaldagen som försvann!

Jag fattar inte....vi gick ju nyss upp!!

Visserligen gick jag och lade mig sent igår...eller jag kanske ska säga tidigt i morse?

Nästan alla mina pärlbeställningar har kommit hem och då kliar det i fingrarna att få testa nya kombinationer, samtidigt som jag har lite beställt. Så jag satt i soffan och gjorde armband ifrån kl 20 till 02.30 igår...ni kan ju tänka er hur rygg och axlar känns idag=/ Med andra ord gick jag inte upp i ottan, men ändå......jag har inte hunnit någonting, känns det som.

*

Förresten, vad gör man på Nationaldagen? I Norge är det fest, men här då? Lite som första maj...åka till IKEA eller bara vara. Vad har ni gjort?

Så här såg det ut när jag kom ut och skulle gå ut och gå nyss.


Barnen som stod med sina cyklar och väntade blev lagom glada när jag vände och gick in. Jag gillar inte att vara ute i regn, och speciellt inte om det ser ut att bli åska. Är jag ute redan så fortsätter jag gå...jag är inte rädd för vatten, men att utsätta sig för vätan frivilligt. Nää, man blir ju kall ända in i märgen.


*

Så det får bli ett tv och ett glas vin istället...och flera armband förstås =)
Den 15:de är det smyckesparty hos min svägerska, så jag knåpar febrilt.
Det är konstigt, det som säljer jättebra på mitt jobb säljer nödvändigtvis inte på ett party eller på Marcus jobb och tvärtom. Det är ju kul att alla inte har samma smak, men då gäller det ju att ha ett ganska brett utbud, och det är det som gör att jag blir lite nervig inför ett party. Fånigt egenligen, för går det så går det. Men ändå....


Jag har hållt mig till silverpläterat förut och tyckt att guldpläterat ser för oäkta ut, men nu har jag fått hem lite gulddetaljer. Och det ser faktiskt inte så billigt ut som jag trodde. Eller?


3 kommentarer:

  1. ja ha du ibland så vet inte jag heller vart dagarna tar vägen.Vilka fina armband du gör.Guld är fint.Men jag har börjar gilla silver.Ha en skön kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Hejsan.Jättesnygga armband i guld beror ju helt på vilken stil på kläderna!
    Åh jag önskar jag hade massor att välja på!

    Jag gillar marsvinen och tycker de är roliga djur:)
    Går att mata,hoppar och sprätter och vänder i luften när de springer fritt,pratar som tokar,går att ta i och kela,ge en puss ,Mata i massor då de äter o skiter hela tiden .
    Bäst av allt LIGGER STILLA i handuken framför Tv;n!!!!Och är vaken på dagtid.
    Ingen stress...
    Passar mig perfekt:)
    Hamstern är ju så sovig på dagen och ser illa,så den ramlar liksom ner lite överallt ,etc.
    Era var ju jätte söta :)
    Mina äter inte paprika?
    men morot är favvo för Jamjam.
    Ha en trevlig helg.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Dina armband är helt underbara! Kommer använda mitt så ofta jag kan, hemma förstås med tanke på Anna (fniss)

    Kram

    Caroline

    SvaraRadera