fredag 26 juni 2009

Vår midsommar

Som vanligt lite sen....det var ju ett tag sedan det var midsommar, men jag vill visa ändå!
Här i Björkfors tillbringade vi en trevlig midsommarafton. Hos Kimmen, Anna, Hector och Majken. Och Solo, deras hund förstås!


Glasverandan gjord av gamla fönster. De har renoverat det mesta själva (eller kanska allt) i gammeldags stil. Gissa om jag gillar det?

En matklocka som den uppe i takrännan skulle man ha!



Vid vattnet står en manskapsbod som är ombyggd till bastu, och invigdes dagen till ära. Missade förstås att ta närmare bild.....men utsikten lyckades jag få med!





Att fira midsommar i en sommarbostad med utedass är lite charmigt....och så kunde man ju passa på att kackla lite med grannarna!


Köksinredningen är mestadels gammal och att en och annan låda var nytillverkad syntes inte. Pärlspont på väggarna och skafferiet var av modell "gå in i".

Den ska bli toalett sedan, och det tycker jag är synd. Bra med toalett men jag gillar verkligen sådana där gamla skafferi, för det påminner mig om Mormor och Morfars Labbetorp...det luktar nästan likadant. Oh , vad jag önskar att det stället fanns kvar!




Utsikten vid matbordet. Kom på mig själv att sitta och stirra ut även när jag pratade, för jag blir lite hynotiserad av vatten faktiskt! Trevlig gäst =)



Anna försöker lära mig att binda krans varenda midsommar...men det är hopplöst. Hur jag än bar mig åt så räckte blommorna bara till en krans, så barnen fick samsas. Låt er inte luras av att den ser fin ut. Anna fick justera den, givetvis.


Mellanmål med lekledare Anna



Dans kring stången på Valö där Lunkan mötte upp.

Denna ö väcker inga bra minnen hos mig...usch!! Förr var det fest där...riktig fest! Jag och en kompis åkte dit med buss och...nä....det är preskiberat! Idag är det i alla fall bara familjefirande här och det tycker jag är bra.

Majken och Hector gick plus vid godisregnet, men det beror nog på att deras mormor med väninna hjälpte till att skyffla undan de större barnen. Man blir som en lejoninna för sina barnbarn, sade mormodern stolt!


5 kommentarer:

  1. Heej!
    Nu är vi tillbaka igen från Mallis.Har varit super bra så vi vill följa med er i augusti igen:)
    Det ser ut som att ni hade en jätte fin midsommar,roligt.
    Ni är väl och badar idag då ingen svarar hemma.
    Vi hörs senare. Kram,Sussie

    SvaraRadera
  2. Hej gumman, åhh ni ser ut att ha vart på en supermysig midsommar, och vilket fint hus sen. Förstår att du var lite avis, det hae jag vart :)

    själv fortsätter jag min packning och begravs snart i flyttlådor, och allt går på halvfart nu i värmen, men man ska inte klaga nu när den är här.
    Sköt om dig nu och bamsekram, Anna

    SvaraRadera
  3. Ser helt underbart ut!
    Kram Å.

    SvaraRadera
  4. Fin fint läge ...Så charmigt med gammalt o nytt.
    Hahhhaa Jag har också preskiberade minnen :))
    Är nog många som har så skönt att man är vuxen nu.Hiihiii
    Härligt med familje livet .
    Så du tycker husvagn verkar kul.
    Jag har inte direkt gillat det :))
    Men bra alternativ till att ORKA ha ett HUS som sommarnöjje !!!
    Tänk att orka måla 2 HUS ????

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. hallå, vilket underbart ställe alltså, härliga veranda som läget då, jisses...som en dröm! sååå söta ungar i ljuva kransar! jag länkar dig med!
    varmkram lotten

    SvaraRadera