torsdag 11 juni 2009

SEMESTER!!


Veckan har rusat fram med avslutningsfester, jobb, beställningar och presentjagande inför kommande kalas. Men det var med lätta steg jag gick ifrån jobbet i eftermiddags, för nu väntar lite ledighet. Förra skolavslutningen blev Tilda så besviken över att gå till Fritids första dagen på sommarlovet, så i år tog jag en veckas tidig semester.
*
Första semestertimmarna tillbringade jag på stan med Sussie. Ett gäng olika natíonaliteter har invaderat stan med sina varor på gågatan. Tyskland och Italien hade sina bakverk, Britterna sålde jättefult porslin, Spanien lagade Paella, Holland sålde ost osv.
Jättemysigt, och det luktade otroligt gott.

Jag kunde inte stå emot chokladen! Apelsincrisp till mig och Bailys till Marcus. Jättestora, jättedyra och jättegoda!

60 kr för en halvstor Hortensia.. De hade massor av fina blommor, men allt var kanske inte jättebilligt. Det fanns lite roliga formklippta buxbom, men 900 spänn...nä.
Dessa skor har jag tittat på jättelänge, jag gillar formen på klacken och är någorlunda lätta att gå i. Högklackat är inget för mig annars....jag kan inte ens gå i träskor utan att vricka fötterna. Men här ska övas!

Tilda var inte nöjd med de skor hon fått och till slut fick jag ge med mig och köpa nya.
Själv gillar jag inte att bära sandaler, men just denna modell var OK. Tyärr var det inget för mina ankfötter....jag kom inte ens in i skon. I vuxenstorlek alltså!
Lite höstaktiga tyckte jag, men det var de enda Simon gick med på. Expiditen gick i hasorna på oss hela tiden, så jag fick liksom ingen chans att disskutera med honom. Jättetrevlig och hjälpsam, men...

Mina växter bär frukt!! Jag måste fota nu medans de sitter kvar, för jag har en stark känsla av att ett visst litet busfrö plockar bort dem när de blir lite större.
Att det är Citrus vet jag, men inte vilken sort. Hoppas jag hinner få reda på det

Små bäbisoliver!
Här är underbart väder just nu, så jag tror att det blir en promenad.
Imorgon har vi skolavslutning i Kyrkan och Tilda berättade igår att hon och en klasskompis ska sjunga!!
Hur ska jag kunna sova......


7 kommentarer:

  1. Hejsan åh vad trevlig gata du gått på finns den kvar i morgon?
    Är det i Linköping .
    Här är det full rulle!
    Vad fina saker du handlat ,,tyvärr har jag ankfötter också:( Min stora dotter klämde ner sig dock ...Är sååå modernt nu med dessa sandaler.
    Kram och ha en trevlig semester vecka ..Glöm ej svänga förbi på kaffe om du åker åt mitt håll bara!!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Men inte ska du vara orolig för det ;)
    Klart vi besöker varandra :)
    Hur ska jag kunna sluta? Vi har ju hållit på ett tag ;)
    Tror vi har massor att tjattra om vi har ju båda marsvin,hus ,man ,barn,gillar blänkande saker ..Hiihiii
    Men inbjudan står kvar men absolut inget tvång och jag blir inte sur .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hejsvejs visst är det härlit för ungarna med sommarlov, jag förstår att du tar ledigt så att ni kan njuta=)
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  4. Blir INGET regnigt Linköping kan jag säga:(
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Hej Mia, tack söta du för din fina kommentar.
    Kommer tilbaka til dig oxå, det var trevligt hos dig.
    Gillade klackskorna, och det var perfekt höjd på klacken, bra med skor som man orkar gå i en hel dag om man måste.

    Ha en skön fortsatt helg, Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Jag kan säga att jag är stor fan av häxbrygden Aloevera !
    Har den som deo och i smörjning,funkar jättebra på exem.
    Även A-creme på hälsokost är kanon! fast bara mjukgörande.

    Hahha den häxbrygden skulle jag dricka mycket av om man gick ner i vikt :))
    Kram vännen .

    SvaraRadera
  7. Hej svejs...väskor ja...det hade kanske jag gjort för ett år sedan också, slängt dem alltså! Kram Annica.

    SvaraRadera