söndag 31 maj 2009

Mors Dag!

Så firad som jag blev imorse brukar jag inte bli. Frukost på sängen och tre jättefina paket.

Denna burk såg jag på ett loppis här i Grebo för ett bra tag sedan, men hade inga kontanter på mig då. Glömde sedan bort den, men det gjorde inte Tilda utan köpte den för sina egna pengar. Bara det att hon kom ihåg den!


Ett jättefint hemgjort kort och en pocket.

Den ska enl bokhandeln vara jättespännande och är en serie med för närvarande tre delar



och så ett underbart fat eller skål i pressat glas, vilket jag är lite svag för.
Köpt på Handplockat


Lunch och middag har jag lagat, men i övrigt har jag inte gjort någonting mer än att läsa. Det kallar jag ledigt!

Min mage såg solen för första gången på 10 år idag, så ni kan ju gissa vad det är för färg på den nu =/

Efter ett par timmar i solen är hammmocken jätteskön. Den köpte vi på blocket för 150 kr. Den stod på en inglasad balkong hos ett pensionärspar, så den var pedantskött med lite gammeldags dynor. Efter ett par år hos oss börjar den bli lite sned och rosten kommer krypandes, men den håller ännu.



jag gjorde desto mera i fredags och lördags.


Sidan av vår Carport är jättelång och jättetråkig. Tanken är att vi ska bygga cyckelförråd där, så jag vill inte plantera något permanent. Därför får det bli urnor...men det ser ändå lite fjuttigt ut trots blommor med lite höjd.

Men det hjälper nog inte med flera urnor...jag måste tänka ut något roligare.

I kopparbunken på högra bilden är det planterat frön med blandade sommarblommor och luktärt som ska klättra i ...ja, vad säger man? Spaljen!?

Tomatplantor brukar jag kunna klara av. Fast förra året gick jag bet. De var så stora och fina, men när vi skar i dem, och tack och lov att vi gjorde det, var de tomma! Det enda som fanns inuti var någon slags otäck grön fet mask. Huh!!

Dill, persilja och gräslök planterade jag också, men de gick åt till lunch och middag idag.
Nya pärlor är alltid roligt. Det spelar ingen roll om det är kanonväder ute, jag måste får testa det jag tänkt på när jag beställde. Och det blev precis som jag tänkt mig.
Gå gärna i och kolla på Mia´s

Till sist vill jag bara visa ett hörn på altanen som jag tycker är så mysig. Det är en buskros som blir översållad med små rosa doftande rosor lite längre fram.
Jag skulle gärna veta vilken sort det är, även om den tydligen inte behöver någon särskild vård.
Den trivs så bra att den spridit sig under altanen och växer upp igenom golvet. Fint på bild, men inte så roligt att få taggar i foten.
Tyvärr är det inte bara vi som tycker om den, utan även lössen. Någon som har ett bra tips när rosspray inte funkar?
*

Nu måste jag gå ut och njuta en stund igen!
Hoppas ni haft en skön helg ni med.


2 kommentarer:

  1. Vad fint ni har så mysigt med urnorna och spaljen.
    Vi ska bygga ved föråd och cykel eller trädgårdsbod.Har ej bestämt ännu.
    Billig hammock:)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Men vad KUL att det är flera Marsianer här ute..
    Jag vill se kort på dina Mia:)
    Vilken sort är det ?
    Ålder?
    Vad gillar dina att äta mest?
    Tips tack.
    Kram Jenny

    SvaraRadera