onsdag 5 augusti 2009

Auktionsfynd


Loppisar är kul...och auktioner också för den delen, men jag blir lätt stressad och kan bjuda hur mycket som helst för ingenting. Bäst att ha med svärmor som är proffs, då får hon sköta budandet. Vi har inte samma blick för vad som är fynd eller bara skräp, misstänker jag, men hon är snäll och säger ingenting...för mig är det ju fynd!

För några veckor sedan var vi på en auktion där förättaren (heter det så?) inte hade någon koll pga för mycket sorl och att alla stod runt honom i mitten av lokalen. Han missade därför ganska många, och då blir man ju lite frustrerad. Även om det inte drabbar mig.
Däremot skulle ha en trädgårdsmöbel som de visade på nätet,men den fanns inte ens med! Så jag tröttnade och satt mest och tittade på folk.
Det blev en billig dag alltså...fast inte för svärmor som handlade lite. Till mig också =)


En jättefin våg. Den är jättetung, så jag vågar inte ha den på hyllan i köket, utan den får stå på skänken på altanen så länge. Och den passar faktiskt rätt bra där....

En svartmålad sax och nyckel låg i en inropad låda, men de skulle hem för skrapning. Då jag protesterade lite fick jag nyckeln *S* Den är ju jättefin svart, ju! Men även den får hänga på altanden tills jag bestämt mig var den ska hänga i vår framtida svartvita hall.

Har precis upptäckt denna tidning

vilka bilder.....

Ha en skön kväll!

3 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Vågen är jätte fin,jag har en sådan också.
    Visst är det spännande att gå på auktioner,när man ser något som man gillar så blir man alldeles till sig.I morgon skall jag gå på en ,så vi får se.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Åhhh du fyndar så mycket fint :)
    Blir lite avis på nyckeln!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Så kul att gå på auktion och vilka fina fynd!
    Hoppas du haft en underbar sommar!

    Många kramar Caroline

    SvaraRadera