fredag 14 augusti 2009

Kräftor och andra små söta fynd

I Lördags var det dags

Årets kräftskiva med barnen vilket är ganska festligt. Vad de kan om de verkligen vill!

Det första Simon tänker på är att på fest är man finklädd, och har man skjorta är man finklädd. Så han klädde om.
Barnen gjorde allt ifrån att lägga upp kräftorna till att duka...notera Tildas servettvikning... en biskopsmössa. Den kan inte ens jag göra som varit servitris så många år...vem har lärt henne det? Farmor säkert!
De äter nästan lika mycket som vi, och allt....inte bara stjärten, samt att de skalar helt själva.
Det underlättar ju för oss vuxna, som kan ägna oss åt vårt eget skalande.
Titta vilka små söta fynd jag gjorde i en blomsteraffär.
Dem blir det fina halsband av!!


Kunde inte låta bli den söta burken heller!
*

Nu ska jag plantera om till höst på framsidan
Måla min brudkista en sista gång
Och hitta en någon bra text till den. Förslag?
Ha en skön kväll!
Mia

2 kommentarer:

  1. GOTT....
    Vi ska nog ha kräftskiva på lördag !
    Med familjen :)
    Vet du jag älskar din altan !
    Så snyggt.
    Tackar som tyckte mina små är så söta.
    Jag är såååå såld på dessa små marsvin .Helt underbara
    Vad fina små kronor du hittat .
    Jag ska nog göra lite höstfint Lördag:)
    Vet bara inte vad ???
    Bor ni med grannar intill erat hus ?
    Kram ha en trevlig fredag .

    SvaraRadera
  2. oh vilken härlig bild på kräftpartaj med finklädda ungar, leeeer!

    kan tänka mig att det blir ursöta halsband nu!

    varmkrma lotten

    ps du gör inte bort dig, hihi lammöron är marktäckare!

    SvaraRadera