onsdag 19 augusti 2009

Höstpyssel

Min brudkista som jag fick i konfirmationspresent. Innan målning...


"Mitt hem är där mitt hjärta är"

nja....helt klart bättre än förut, men jag var nog inte riktigt stadig på handen den dagen. Och o:et borde nog vara litet =) Bara att måla över och börja om....en annan dag. För den kommer att placeras i garderoben igen, tills vi hittar en plats till den.


Toalettpallen fick både text och krumelurer

*
På altanen har vi fortfarande sommar, men på framsidan har jag faktiskt planterat för hösten. Det är lite svårt att låta bli alla fina växter även om jag kanske inte faller för de mest färgsprakande!


På trappan.


Ljusslinga kan man väl ha andra årstider än till jul? Det blev jättemysigt, speciellt som Clematisen på bilden nedan gör att den vanliga lampans sken är väldigt svagt.



Tacksam Clematis som heter "Summersnow". I den växer klätterrosen "Flammentaz", och när rosorna vissnar slår Clematisens vita blommor ut och håller sig över sensommaren.


köksfönstrets blomlåda


och nedanför trappen. Konstgjorda rosor duger lika bra som äkta (nästan)

Det är inte ofta jag säger det, men idag har inte varit en rolig dag. Funderar på om det är höstdepp, men jag brukar bara bli lite melankolisk så här års. Kanske blir värre med åren...på fredag blir jag 27 år + moms!
Ska testa att gå och lägga mig tidigt ikväll, så kanske jag är gladare imorgon!
Eller så behöver jag bara semester!? Och det är faktiskt bara 10 dagar kvar =))

Kram

4 kommentarer:

  1. Åhhh vad fint du pysslat !
    Mina sommarblommor hänger lite på sista versen :))
    Vi har inte inglasad altan .Jag älskar nämligen att känna årstiderna .Så jag vill inte ha glas att gå och putsa räcker gott med vanliga :))
    Var har du lärt dig texta så fint ?
    Jag hälsade på ett par med barn för HIMLA många år sedan där du bor åhh nu minns jag ej namnet !
    Himla gulligt område och bra altaner .
    Men vad blir du då med moms???
    Jaha inte funkar mitt hjärnkontor inte :(
    Men äldre blir du :)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. ohhhhhh vilken förvandling, så fint med det fina budskapet på!

    din summersnow är jag allt lite avis på, vilken prakt!!!

    varmkram lotten

    SvaraRadera
  3. Supersnygg kista du har fixat.....
    Funderar oxå på det där med momsen;)
    Jag fyller oxå år imorgon.. grattis önskar jag dig....

    Kramiz Ingis

    SvaraRadera
  4. Tack för "moms" upplysningen :)
    Självklart får du lämna dina små goa marsvin här ...Skulle vara kul.
    Bara säga till om du ej har vakt:)
    Aha! Det är kalkerpapper ,,,då är det ju lättare än på fri hand !
    Skulle vara kul att göra nåt så fint ,kanske ska skriva på väggen .Hmm Vad ?
    Kram så länge .

    SvaraRadera