fredag 8 maj 2009

En bukett till mamma


Tilda kom hem med en bukett jättesöta rosa blommor häromdagen.
Någon som vet vad den heter?


Idag var jag på buketten och frågade efter Eucalyptys.
Först förstod de inte vad jag pratade om, men sedan

-ahh, du menar sådana där med bär? Vad vet jag....jag har bara sett dem på bild =)
Men det var inte säsong för dem nu, utan jag får återkomma framåt hösten.



Vad har ni på era ytterdörrar?
Jag gillar den vi har, men skulle vilja byta ett tag.
Total idétorka.


3 kommentarer:

  1. Vad gulligt att få blommor av dottern.Jag jagar oxå något nytt till min dörr .Jag vill ha en gullig krans med fina gulliga rosor murgröna typ i plast men vill inte det ska se oäkta ut.Murgröns kransar finns som du kan köpa ,spets och tygblommor finns det som ser väldigt äkta ut.Det kanske var till någon hjälp.Skriv ett inlägg vad du gillar så ska jag se vad jag hitta på kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. kanske en falukorv på dörren? både praktiskt och rätt snyggt att bryta av med färg och form...

    /M

    SvaraRadera
  3. Hade du en lugn natt på jobbet, Marcus? Visst kan jag hänga upp en korv, men efter 10 min har du och Simon ätit upp den och då behöver jag råd av de andra i alla fall =) Puss

    Rita; jag gillar precis det du skriver men det får ju absolut inte se oäkta ut som du skrev. Även om det är siden eller tyg så vet man ju att blommorna är oäkta. Älskar som sagt murgörna....det kan jag i och för sig tänka mig att ha oäkta...med spetsband kanske?

    SvaraRadera