tisdag 19 maj 2009

Shopping

Duka ska bli Cervera....30% rabatt på deras eget märke.
Jag hade ett tillgodokvitto på 108 kr som riskerade att brinna inne. Och är det inte konstigt....när jag får köpa något, finns det ingenting jag desperat vill ha. Allt är jättefint, men....
Den här modellen i porslin har jag sneglat på, men de kostar ju bra mycket mera än 108 kr. Men där stod den för 129 kr -30 %. I plast visserligen, men ändå.
Inte jättesmart med handtag när man måste stapla i alldeles för trånga skåp, men pipen är bra och färgen är jag helt såld på just nu.
*
Inte heller jättesmart för familjefriden, kanske!? Marcus blir så för...grömmad varenda gång en skål/burk/form ska in i skåpet. Ibland ställer han dem på spisen och tror de ska hoppa in av sig självt. Gissa vem som blir arg då *ler*
Tillgodot räckte till ett kort också! Det passar bra för imorgon ska vi gratta Svärmor, så det var egenligen en födelsedagspresent vi var ute efter.
Barnen bestämde det mesta, men jag blev också nöjd med resultatet. Jag kan ju inte avslöja vad det blev nu, men foto kommer när firandet är över.
Så mycket kan jag säga, att det är ganska många delar.....ett pussel kanske!?
Veckans knåp...örhängen med sötvattenspärlor. Jag har börjat göra lite vita smycken som passar till sommarens bröllop och skolavslutningar. Klicka på Mia's uppe i hörnet för att komma till smyckesbloggen
*

Nu ska jag försöka övertala grannen att följa med ut och gå en sväng.

Fortsatt skön kväll

3 kommentarer:

  1. Vilken härligt mintgrön degbunke!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig mintgrön degbunke.Va skoj kalas,Fina örhängen du gjort.Ha en skön dag kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  3. Tack Mia...
    Fin bunke,jag köpte gammeldax gula fast i porslin jättefina.Ser så ny gamla ut.
    Kram Jenny

    SvaraRadera