onsdag 13 maj 2009

Två citrusträd kvar på Netto!!

Grannen köpte dem och vi fick det ena. Jippie!




69 kr...det är ju som hittat. 400 kr i blomsteraffären (dem jag har tittat på i alla fall)


Men jag vet inte vad det är för sort. De ser ju nästan runda ut

och här är de! Försökte damma bladen men då råkade jag ha bort ett par "knoppar", så jag törs inte damma mera =)

Det blir så fint ihop med olivträdet


Och så fick jag ett till. Det har Anette (grannen igen) sått själv. Hon stoppade ner en kärna i julas, men kommer inte ihåg av vad. Hoppas att jag kan hålla dem vid liv!!

Nu har marsvinens "sommarhus" kommit fram. Ska bara städa innan invigning i helgen om det blir skönt väder.
Vi är lite fjantiga, och törs inte ha dem där över natten på somrarna. De får bara vara där på dagarna när det är varmt! Lite hönsiga *S*

Nu ska jag titta till två små snoriga ungar som borde sova.
Hoppas, hoppas att det inte blir något av snuvan.....för både deras och vår skull.


3 kommentarer:

  1. Vilka fina blommor du har fått.Jag vet att ibland räcker inte 400 kr utan mera så det är fynd.Ett tips ställ dom i badkaret och duscha dom med en fin stråle.Låt dom stå där ett tag så dom inte droppar.Mina barn tycker det låter så skoj när jag säjer att nu ska jag bada mina gröna barn......hihi.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~~RITA~~~~~~.

    SvaraRadera
  2. Sådan trevlig granne önskar jag mig också!
    Så kul..Fina träd.
    Hoppas du lyckas med dom ..
    Jag har inget sådant.
    Kanske vore nåt.
    Vill ha ett lagerblads träd också.
    Ha de bäst.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Kul med ett citrusträd Mia! Vårda dom ömt och hoppas dom kommer bära frukt.
    Kram ingis

    SvaraRadera