torsdag 21 maj 2009

Ledig dag

Ledig och ledig, förresten....jag har städat, och det är tråkigare än att jobba. Men nu är det klart.

*
Igår var vi ju och firade Svärmor. De har byggt en toalett, och önskan var att få lite attiraljer dig. Tyvärr hade jag inte sett det färdiga resultaten när jag köpte presenterna, så det blev väl sådär...vet inte riktigt vart allt ska få plats =)



Det här var några av grejerna...
Tvålkopp och pump ifrån Åhlens i matt porslin, och tandborstmugg ifrån Ikea.


Sedan Simon började prata har han alltid sagt att han är Farfars pojke...och är de inte lite lika (om man bortser ifrån Simons min)?

I Tildas knä sitter yngsta kusinen Majken.

Pianolektion.
Farfar visar vart Simon ska trycka, och sedan sitter den melodin. Snacka om att ha musiköra. Denna gång var det Den blomstertid nu kommer.

Till hösten ska han få börja Brasselek på Musikskolan, om det finns plats. Vi får väl se om han fastnar för något instrument.



På vägen till Svärmor och Svärfar ligger en sjö som jag inte kommer ihåg namnet på.

Varje gång vi åker förbi tänker jag på John Bauer...det ser så trolskt ut, så denna gång ville jag föreviga det. Men den känslan lyckades jag inte få med på kort, tyvärr.


Däremot ser det väldigt fridfullt ut.
Det blev i alla fall det när vi packat in oss i bilen igen *s*



Precis utanför altanen står denna fina syrén, och nu är den precis nyutslagen och doftar underbart. Man får passa på att njuta av dem nu, för de blommar över lite för fort.

Just precis därför tänker jag ta ett glas vitt och sätta mig så på altanen och läsa.

Och Marcus har slocknat i hammocken, så det känns nästan som sommar!


2 kommentarer:

  1. Hej!
    Det blev fina saker i present tycker jag.
    Vi har också städat idag,jag har inte gjort så mycket förresten då jag har feber:(Trist när man är ledig./Sussie

    SvaraRadera
  2. Fina ungar ni har:)
    Fint kort när de slängt nåt i sjön med ringarna på vattnet ! Härligt.
    haahhaa vi har sågat bort varenda blomma då Fredde o Robban inte tål syren eller pioner.
    Jag tycker det doftar jätte gott.
    Kram Jenny

    SvaraRadera