söndag 24 maj 2009

Nästan ny säng

Efter månader av ryggvärk kom vi på det.

Det är dags för ny säng!

För att snåla lite tänkte vi börja med att byta bäddmadrasserna...man kan ju ha tur! Och de är faktiskt ganska tjocka.


IKEA sålde ut 120 cm:s madrasser för 995 kr istället för 1495 kr. Sicken röta, precis vad vi behöver. Vår säng är 250 cm bred!!


*


När vi ändå höll på att fixa lade vi i mellandelarna som vi använt som extrasängar senaste 9 åren...ni vet sådana där jättetjocka delar som ska ligga mellan sockeln och bädmadrassen. Sängen blir så hög med dem att vi inte ville använda dem när barnen var små



Så groteskt!!


Kolla sänglampan...en liten prick. Eller kolla skillnaden på sänggalveln mot bilden innan, det är knappt något kvar av den!!Men det kändes jättelyxigt att gå och lägga sig, faktiskt. Högt och mjukt!


Sist vi använde dessa hade större sovrum, så då passade dessa monster in och vi sov gott. Men vi vägde helt klart inte lika mycket då, för nu efter halva natten fick jag lägga mig på soffan. Sängen var som en hängmatta och omöjlig att sova i.


Så nu är sängen låg och hård igen. Och jag tror vi klarar oss utan att köpa nya resårmadrasser.




Vi har köpt avslutningskläder också! Detta blev Tildas val.




Simon ville ha en jeansjacka, men det är omöjligt att få tag i en i hans storlek. Men han blev nöjd ändå, för det var dödskallar på skjortan =)

*


Nu är det en ny vecka igen! Tiden går lite för fort.

5 kommentarer:

  1. Hej Mia vad skönt att det löste sig så kanon med bäddmadrasser!
    Och jag kan bara hålla med om att tiden går sååå fort!
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  2. Hahhaa vi har haft besvär med sängen också .
    Vi har haft jätte hög säng sovit som Prinsessa på ärten ! hahhaa Jag vet hur det känns!
    Vi har köpt tjock bäddmadrass.På vanliga resår bottnar.Ikea är toppen Bra priser :)
    Vilket flyt som sagt ni hade :)
    Detta med Pool...Vi har veckoklor och tar aldrig ner poolen på vintern då vi ej orkar med detta plockande !
    Den förra höll i 4år..Valuta för pengarna.
    Vad fina kläder du köpt!
    Det är sååå kul att klä barnen fina ;)
    Vi är inte klara :(

    Ha en bra vecka .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Såg jag glömde säga att barnen är lika dig !
    Syns på ögonen tror jag ,,nåt är det bestämt.Så söta.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Så fina barnen kommer bli på skolavslutningen! Simon kommer bli en liten tuffing = )
    Vi har ännu inte hittat vad flickorna ska ha..
    Måste ta mig tid att ltea på stan, snart är det ju dax!
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  5. Hej... Snubblade in hos dig via JennyRingblomman... Vad fint det blev i sovrummet.. Vilka fina kläder du köpt... Var har du köpt skjortan?? Tror min Jespher skulle gilla den... Kram Linda

    SvaraRadera