lördag 2 maj 2009

På jakt efter bänkar

Vi är på jakt efter två enkla träbänkar att sitta på. En är till altanen och en vill jag har ståendes vid torkvindan. ´
Dagen började därför med en utflykt till Vadstena Järn & Antik, men jag blev såå besviken. Där fanns en nytillverkad bänk för 1300 kr, och så några jättefina men jätterangliga och svindyra soffor i caféstil.
Inte en enda avskavd stadig lite stackare som jag kunde blaska lite färg på.
Då åkte vi vidare till hamnen och åt glass i solskenet


och sedan till denna antikaffär. Där räknade jag inte med att hitta en bänk, men de har gjort som små rum som är möblerade i gammal stil. Känns som att titta direkt in i 40-talet.
Men jag slösade inga pengar där heller.
Får försöka besöka något loppis istället i jakten på den perfekt prissatta bänken!



Slösa pengar gör jag tyvärr så här års på alla krukor och korgar som ska fyllas med nya blommor.
Det var -2 grader igår natt, så jag väntar lite med blomlådorna Ampeln på trappen däremot hänger ganska skyddat så jag chansar. Vit lobelia, petunia och murgröna. Blev sådär...lite snett...skulle nog haft en lobelia till.


Börjar med en stackars pelargon på altanen. Det blev Gammeldags istället för Mårbacka och den får följa med in på kvällarna.
Funderar på att plantera några fina, doftande, snabbväxande buskar. Förslag?
Fortsatt skön lördagskväll!
Mia

7 kommentarer:

  1. Det är konstig när man vill ha tag i någonting då finns det inte,Sen när man väl hittat det man vill ha .a då finns det överallt.Lustigt.Ja det är ju bara så kul att köpa blommor nu,men man får ta in vissa på kvällen för att vara säker.Kärleksört är en fin liten buske.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad fin korg du hr blev ju jättesnyggt.Jag ska också inhandla lobelia ,,vita och blå nu har har jag små penseér endast.
    Idag har jag planterat lite grönsaker .
    Kram på dig ,,vad mysigt gå och kolla i affärer.

    Jag skulle vilja ha ett fint träd med en bänk runt trädet ..Såg att den kostade ynka 5000:-
    :)) som hittat !
    Tyvärr har jag inte ett sådant träd...:(
    :))

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt med vårblommor. Jag kan också köpa hur mycket som helst. Jsut nu har jag dock ingen altan eller uterum att pynta med blommor. Får fixa det först:) Håller med om att kärleksört är en fin och lättskött växt.
    Kram Ingis

    SvaraRadera
  4. Jag slängde en massa kärleksört när vi flyttade hit och jag inte kunde ta hand om alla rabatter *skäms*. Ångrar mig så! Denna gång behöver jag lite högre buskar att ha som insynsskydd. De ska stå emellan trädstammar, så det ska inte vara en häck. Syren vore bra om de blommade lite längre och växte lite fortare =). Tack för tips ändå. Kram

    SvaraRadera
  5. Hallå! jag märker att kreativiteten spirar hos dig. Jag har Jasminebuskar hemma som jag älskar. De doftar ju inte hela sommaren men de är både vackra & väldoftande.

    Kramar till dig / Jenny

    SvaraRadera
  6. Hej svejs...du får nog ge dig ut på bänkjakt på nån undanskymd gammal loppis tror jag !
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  7. Jasminbuske låter fint, det får det bli. Hoppas att de växer någorlunda fort. Tack för alla tips! /Kram

    SvaraRadera