torsdag 7 maj 2009

Vår vildvuxna trädgård

Vildvuxna trädgårdar under skötsel tycker jag är fint. Men vi får inte till det riktigt....det ser bara oskött ut! Dessutom är den platt (det kanske är bra?) och tråkig.
Alltså man ska ju skapa små rum. Vår trädgård är väl mera som en stor sal!
Förutom ett rum...den är som en berså, nästan helt utan insyn. Jag ska visa den när solen skiner, dunorna är ute och gräset är klippt. Stylat alltså!

Förra året planterade vi några träd och blommor, så nu är det väl bara tills de växt till sig för att se om det blev bra. Ja, träden lär ju dröja, men blommorna kommer nog snart. Spännande!


Detta är ett plommonträd som vi planterade förra hösten. Det blir nog fint...hoppas det inte står för nära häcken. Svårt att se när de är så här magra.



Ett litet solur som bara står och ser fint ut, för det gör ingen nytta ibland buskarna =)

Här stod en sandlåda förut, därav den tunna gräsmattan.

Det köptes rostigt, men målades svart för att matcha bordet.


Imorgon har jag fredagsfikat på jobbet.
Ananaspaj med glass blir det.
Fortsatt skön kväll!

4 kommentarer:

  1. Jättefint solur......Men visst är det svårt att "möblera" sin trädgård. Ha en trevlig helg Kram Ingis

    SvaraRadera
  2. vilket fint solur.Ja få till en trädgård är inte lätt.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~~.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker trädgården är fin.

    SvaraRadera
  4. Här är det ganska likt :)
    Vi har några smååååå träd..Som jag friserat/klippt till ingenting???
    Blev inget kvar utom 3spröt..hiiihhiiiii
    Jag vill också skapa RUM...
    Kram Jenny

    SvaraRadera