fredag 13 mars 2009

Älskade murgröna...

Vi har dem ju överallt, suckade Tilda när jag vi skulle köpa nya blommor till köksfönstret efter jul.
Jaa, nästan, men jag gillar dem!
Inte bara för att de fortfarande ser skapliga ut efter en vecka, utan för att jag måste ha någonstans att göra av alla braohasaker jag råkat samla på mig.

Jag gillar braohasaker också, för de kostar inte så mycket. Och det är ju bra!?

Två i köksfönstret. Ser ni braohasakerna....?

Ett hjärta och en lite krona på pinne, båda bronsfärgade.

och ett ståltrådshjärta med pärlor...egenhändigt knåpat

Och en i sovrummet.
Där trivs den inte alls, men jag vet inte vad jag ska ha kronan till utan murgrönan. Att ha ljus under, kanske....hm, behöver jag flera ljus....nästa inlägg får handla om alla ljuslyktor som står överallt =))

Den sista finns på kontoret med ett jättefin järnpinne i....speciellt knoppen, som ser ut som en flaggstångsknopp. På pinnen två mossbollar. Bra o ha!!

Tack snälla för fina kommentarer! //Mia

2 kommentarer:

  1. hej
    tack snälla du för din fina kommentar =)
    du gör ju väldigt vackra saker själv.
    kram pia

    SvaraRadera
  2. Åhhh vad snyggt ni har det!Jätte vackert med murgröna,,Jag får gärna löss på dom.Vi verkar trivas dåligt ihop..Men det funkar inte alls med Orkideér heller ! får inga blommor men ett jätte vackert bladverk.Hade innan jag gav upp dom i3ÅR sedan var det inte kul längre ..Köpte t o m en bok och gick på föreläsning..Suck..
    Ha en trevlig helg ..
    Kram JennyRingblomman

    SvaraRadera