torsdag 26 mars 2009

Nya ljusmanchetter!

En kompis är i flytartagen och behövde nya ljusmanchetter. Hon behöver ganska många Som tur är var det ingen brådska , så för att inte tröttna gör jag några lite nu och då.





Det här var de färger hon hade att välja på! Eftersom pärlorna är trädda på ståltråd virade två varv och sedan ihopsatta med två öglor, passar de ju till alla storlekar på blockljus. Det är bara att dra åt.




Detta är två stycken som jag satt en bit ifrån varandra för att de ska synas. Själv tycker jag att det är snyggt med många som sitter tätt.



Och det här är till smala ljus. Var tänkt att det skulle bli lite yvigt, men det såg så spretigt ut....och inte på ett snyggt sätt. Så det blev tätt och kompakt...väger massor...känns genuint =) men kanske lite tråkigt!?


Ha en bra kväll!

5 kommentarer:

  1. Hej Mia!
    Fick tips av din man att gå in på din sida!
    Kul att vi är fler Grebobor som bloggar ;-).
    Glad blev jag! Vilken fin sida du har och vad mycket vackert pyssel...
    Här blev jag inspirerad!
    Ska försöka att fixa en egen signatur oxå :-), besöksräknare har jag lagt till...men tyvärr verkar den inte räkna...eller så har jag gjort någe fel...var ju inte så enkelt...
    Som sagt en jättefin blogg!
    Lycka till!
    Jag kommer att följa den! Lägger den på min sida!
    Har du lust kan du ju alltid kika in till mig...men jag är helt ny på detta *rodnar*.
    http://distriktsskoterskafunderar.blogspot.com
    /Å.

    SvaraRadera
  2. Tassar in igen...nu fick jag igång räknaren...hade ju inte lagt till den obligatoriska koden!
    Tack för tipset!
    Kram Å.

    SvaraRadera
  3. Ps: mmm det kan gå åt många pärlor *ler*
    Gör du blommor oxå isf ;-)...
    Du får följa bloggen...hemligheten är som sagt inte avslöjad än...
    /Å.

    SvaraRadera
  4. Sista kommentaren för idag...jag vill oxå ha ett bildspel på mina bilder från bloggen...ser så välkomnade och proffsigt ut...men nu är det sängen, så det får jag försöka med imorn *skratt*.
    Kram o godnatt!

    SvaraRadera
  5. Har aldrig provat...men hur svårt kan det vara =) (skitsvårt antagligen). Min egen hann jag inte fixa så jag fick beställa hur den skulle se ut. Det är den på bilden längst upp...dock utan pärlor, men de fanns på servettringarna och ljusen istället. Bildspelet gör du bara med en ny gadget, välj bildspel och så får du välja vilket album du vill visa. Jag lägger upp mina på mitt googlekonto. Tyvärr kommer min profilbild med också...fattar inte varför. Säg till om min förklaring är luddig =)

    Ha det //Mia

    SvaraRadera