tisdag 31 mars 2009

Vad gör man när det inte hjälper?

Stackars Simon! Nu har han haft feber sedan i torsdags....inte så hög som Tilda, men hon sov massor under den veckan hon låg sjuk. Det har inte Simon kunnat göra pga att han hostar konstant och hostmedicinen inte verkar bita.Själv är jag lite rädd för den här. Simon har alltid haft känsliga luftrör och hostar alltid mycket, speciellt om det är fuktigt ute. Astma tänker man ju då, men inte enl läkarna. I alla fall råkade jag överdosera något en natt vilket gjorde att han bara klöktes....han försökte hosta men kunde inte. Hemskt otäckt.

På tal om otäck (!) Här kommer en av mina dödskallar.
Nu har jag gjort en liten barnkollektion med Dödskallar, Hello Kitty och berlockarmband.
Nu behöver vi sol....
hav....
och...ja, blommor kanske?
Det såg ut som om våren var här, så jag gick ut och skulle lapa sol. Tji fick jag, för det blåste iskallt.


10 kommentarer:

  1. Men usch vad otäckt !
    Pimplar han honungs vatten?
    Ventolin är en bra slemlösande (går som astma medicin) Men mina fick det som barn ..
    Varm vattenbad i handfatet med handuk över och några droppar tee three oil i vattnet ..Inandas.
    Höjhuvud ändan på sängen ..
    De knep jag ger är för påde torr hosta och slem ..

    Bättre än vilka mediciner som helst!!!
    Bäst vid slem ta en glas läskflaska med ett större sugrör,, fyll med hälften vatten och låt ungen blåsa ..Då aktiveras alveolerna som är små delar i lungorna och som gärna blir lata under förkylning..Du ska nu se vad slem som kommer upp...Han kommer hosta upp allt mycket lättare ..
    Jag lärde mig detta under min sons operation då han var sängliggande ett tag..Då funkar inte lugnorna så bra ..
    Hoppas jag är till lite nytta ;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vi har provat det mesta, men inte det där med flaskan och sugröret.Lät ju smart! Just nu är det torrhosta han han har, så det är väl inte aktuellt och höjd säng är bra om de kan stanna däruppe, men han kryper ner i fotändan =) Nu "sitter" han i soffan och sover, men hostar ändå. Ventolin har funkat förut men den är inte rätt till den hosta han har just nu enl Marcus (ssk, så jag ifrågasätter inte...oftast). Andras erfarenheter är guld värda, så tack snälla du!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Hej hej...vad jobbigt det låter...Linn slemhostar och jag vet ju faran med cocc...men tänker att jag nog ger det inatt för allas skull...sova är oxå viktigt!
    Ni verkar ju ha koll och jag tror inte du kan göra mer än du gör...
    Kram!
    Ps: just det jättefina nya smycken...

    SvaraRadera
  4. Nejmen hej! Är du också ute i bloggsfären!? Det hade jag ingen aaaaaning om! :)

    Hoppas ni kryar på er! Här hostas det också...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej...
    det går inge bra för mig med bildspelet...väljer gadget, bildspel och jag har ett album, men när jag väljer detta står det: användarnamn kan inte hittas...*suck*
    /Å.

    SvaraRadera
  6. så hade jag också, kom jag på nu... men hur gjorde jag då....är albumet ditt? Har du döpt albumet och skriver det. Har du öppnat galleriet? Kommer inte ihåg vad som var fel, men jag fick hålla på ett tag. Måste tänka...

    SvaraRadera
  7. Då är nog vattenånga bäst och mycket dricka..
    Hahha kan du inte höja alla ändar ?Eller nita fast ungen på väggen :)) Hahahaaaa
    Kram hoppas ni mår bättre i morgon..

    SvaraRadera
  8. Ska kolla igen...att det ska vara så in i norden krångligt *me dislike*
    Det står iofs oxå att inga offentliga album kan hittas...
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Hoho...
    känner du mig *ler*...Jag bor här *S*
    Jo du jag fick igång det...yeah! *stolt*
    Skam den som ger sig!
    Thx!
    Kram!
    Ps: idag är det SOL!

    SvaraRadera
  10. Hoppas sjukdomarna ger med sig snart.Tack för titten hos mig och de värmand orden
    Kram kram

    SvaraRadera