tisdag 24 mars 2009

Pyssel för sjuklingar


Tilda har legat sjuk sedan helgen, men börjar piggna till så pass mycket att hon sitter upp i soffan. För att förekomma rastlösheten som väl kommer vilken dag som helst, köpte jag lite pyssel i butiken Medmera..

Hon var nog redan trött på att ligga, för det tog bara 10 min så stod hon med en färdig kyckling i handen =).

Sedan kom Simon hem och han var om möjligt ännu snabbare. Jag hann inte ens visa hur man skulle göra.

Jag till Simon; det där kanske var för lätt för er?

Simon; nähää, tänk dig själv att sätta fast fötterna när kroppen är böjd


Själv pysslade jag lite med blommor i helgen. Min nya ljuslykta som skulle fyllas med blommor blev inte som jag förväntat mig, så det får bli ett ljus däri.


så i den tomma gluggen hänger nu sommarens blomkorg med en Påsklilja och en Pensé som blev över

och lite annat =)

Sådana här arrangemang är inget för mig...det passar liksom inte härhemma...jag vill ha bulliga och yviga saker.
Men de är ju så roliga att göra!!

Jag kanske hittar den perfekta platsen, men till dess får den stå på hallbordet. Tills den dör med andra ord, för om inte jag vattnar, så lär ingen annan göra det heller.

//Mia

2 kommentarer:

  1. Paus i Tv maratonet..
    Då såg jag en som testar dess signaturer...
    Vad fint du gjort det !
    Jag är inte färdig och lär väl få börja OM då mina frusit ihjäl!!!
    hahha jahhaa det är inte lätt med böjd kropp..
    Vad söta ungar är !
    Jätte kul med pyssel tycker jag ..Synd (eller tur)att det är åtgångs vara här..Tror 1 enda hade överlevt detta år..suck..
    Men ris med fjädrar gör ju susen !
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Kul att du tycker det var fint...Så länge barnens ögon tindrar vid varenda förändring är det kul. De märker varenda detalj. Du, vá kul det var med signaturerna. Synd bara att man får välja mellan att ha ram runt namnet eller inga ramar någonstans. Jag tycker att det blir lite rörigt utan! //Kram

    SvaraRadera