onsdag 11 mars 2009

Men hallå, var tog våren vägen!

Det var ett tag sedan jag tog mig i kragen och kastade bort granriset, men mitt "landskap" av mossa, sten och lykta har fått vara kvar. Tills nu.......




när vårkänslorna gjorde att jag tog mig i kragen och städade bort det.



Inspirerad av lyktor med blommor i fick jag äntligen användning för mitt lilla drivhus som stod och dammade.




Men då vräker det ner snö!! Typiskt...tur att lådan är lätt, så att jag kan ta in den över natten i alla fall =)

3 kommentarer:

  1. Åhhh vad snyggt..
    Tack för inlägget jag har svarat i min blogg..
    Jag är nspererad av lyktona också tänkte göra nåt sådat & mina stora krukor ska få lite påsk fint !
    Såg att Videungen slagit ut !!
    Snart påsk ..åhh vad mysigt...
    Jag saknar dock en STOR vit lykta det sjulle jag vilja ha ..hmm får kolla runt ..
    Kram jenny

    SvaraRadera
  2. Jättefint, men som sagt vart tog våren vägen????
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Men jisses vilka stavfel! jag gjort i mitt tidigare inlägg..
    Ja du Mia är det bara luckorna och bänkskivan är det ju smidigt ..
    Vi bytte ALLT...Till och med golvet ..ända ut i hallen ...
    Vi gjorde halvrenoverin med kakel och golv,handtag med furu luckorna kvar ,,men de stommarna som var var så trasiga att luckorna ramlade ut ,,lossade i fästen ,,Plus att jag har värk och fick knappt ut lådorna ! sååå tröga i 70 tals stil...Ser ju skapligt ut på bilden tycker jag (furu) men inte funktionellt..
    Åhh det är ju så kul att få fint !
    Kram jenny

    SvaraRadera