söndag 12 april 2009

Då kommer receptet här!
Till 4 pers
3 st Kycklingfiléer alt. 1 grillad
1 stor paprika
3 dl vispgrädde
1 vitlöksklyfta
1 tsk curry
1 tsk sambal oelek
1 dl mango chatney
  • Dela filéerna i mindre bitar och stek dem…tills de får färg brukar det väl stå, men själv genomsteker jag dem. Framgår faktiskt inte av receptet
  • Lägg bitarna i en smord ungsfast form tillsammans med strimlad paprika
  • Vispa grädden lätt, rör i pressad vitlök, curry, sambal oelek och chutneyn
  • Häll blandningen över kycklingen och paprikan
  • Gratinera i 225 grader i ca 20 min

Receptet föreslår att man serverar Jasminris till och tillbehör som cocosrisp, russin och peperoni.. Det har vi aldrig testat, för vi föredrar klyftpotatis och sallad.

För vegetariskt alternativ, byt ut kycklingen mot Corn.
Av egen erfarenhet vet jag att inte ens vegetarianen (åtminstånde inte min) känner skillnad =)

Förhoppningsvis tycker ni att det är lika gott som vi.

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag är avundsjuk på hur du får till dina bilder och ditt typsnitt...jag får ta den bild som blir i min bloggrubrik...nu fick jag minska ner min rubrik för att den överhuvudtaget skulle kunna gå att läsa...*suck*. Jag vill oxå kunna få ihop bilder och typsnitt sådär proffsigt och snyggt *avis*! Får gå nån bloggkurs i ett annat liv...antar att man använder fotoredigeringsprogram?!
    Tack snälla för receptet!
    Glad blev jag!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. ja, det ploppade upp ett program när jag satte in minneskortet till kameran i hårddisken (ny kamera alltså). Jättebra program, faktiskt. Jag har precis börjar använda funktionerna, och det finns massor att lära. Jag tänker också att era bloggar är mycket finare/proffsigare, men egenligen är de ju bara annorlunda. Och det är ju det som är tanken...hur kul vore de om de såg likadana ut? Det där lät väl vuxet och sunt? *S* Jag förstår det där med rubriken, för jag retade mig också på hur min såg ut förut. Vet inte hur jag ska hjälpa dig...du får ta en bild med Marcus kamera och justera om den som du vill ha den.

    SvaraRadera
  3. Oj här har det hänt en hel del !
    Jag som tänkte be om receptet..GLAD...
    Den får bli till helgen :)
    Vad du är duktig med dina fina smycken riktigt proffsigt !
    Jag vill också ha bild ! jag blir så sur:(
    Begriper inte detta alls:(

    Men vad såg jag på bilden i tidigare inlägg bara massa lurviga PUDLAR ???
    Är det en kennel?
    Vad gosigt ,,jag gillar just pudlar som du vet ;)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Ja,fast just nu har de inga valpar. De två stora på bilden är deras och de två små och en tredje stor (som ej finns med på bilden) är Marcus systers. Om inte det framgått så är mitt intresse för djur medelmåttigt (jag är verkligen det svarta fåret när vi umgås med min mans släkt)men till och med jag ser ju att de är väldigt personliga =)

    SvaraRadera
  5. Hmm,jag tycker jag känner igen receptet.........kanske Sussies kycklig gratäng:) Kul att den är omtyckt!

    SvaraRadera
  6. Sussies? Hade inte hon fått den ifrån sin jobbarkompis =)? Enl grannen har den funnits i ICA bladet för länge sedan *S* Om jag förvillat någon att tro att jag hittat på receptet själv dementerar jag direkt, herregud jag kan ju inte ens göra potatismos!!

    SvaraRadera