lördag 4 april 2009

Nu vet jag....

Att potatismos inte är min grej....

ordet smaklöst tror jag min lilla 7-åriga ängel använde. Hur kom han på det?
Pulvermos is the shit!
Jag vet också att Marcus inte gapskrattade när han kom hem i natt, men det var kul att han hittade nyckelhålet!
Nävars....eller jo, han hittade nyckelhålet, men han var normal när han kom hem. Inte så där jobbigt glad som gör att man fasar morgondagen.
Och det uppskattar jag verkligen

Tilda och hennes kompis rotade igenom förrådet, men hittade inte de omålade små hönorna. Men vi behöver egenligen varken fler tuppar eller hönor i den här familjen.


Och vet ni....jag har målat altanen! Räcket o stolparna i alla fall.

Jag tror faktiskt att jag borde köpt nytt virke istället för färg, för träet var murket på ett par ställen och färgen flagnade där jag inte kom åt.

Om Marcus och jag haft tummar...åtminstånde varsin mitt i handen, så hade det nog inte varit så komplicerat, för det gäller ju bara räcket och staketet. Men, nä...vis av erfarenhet vet jag att det blir snett, vint (hur stavas det?) och ofint.
Med lite färg blev det faktiskt finare om man kisar lite. Jag ska ta kort (med dimlins) när jag målat andra gången.
Nästa år...då ska vi byta räcke och förlänga altanen med trädäck. Men det sade vi förra året också =)
Marcus jobbar, Tilda sover över hos en kompis och Simon sover...vad ska jag göra då?
Vika tvätt kanske.
Ha en fortsatt skön lördagskväll!

12 kommentarer:

  1. Grattis till ett jättebra dagsverke! Då kan du känna dig nöjd! Vi säger exakt likadant om våran altan *nickar igenkännande* *S*.
    Hörs snart igen misstänker jag...
    Nu ska jag sova, är trött efter en dag ute...skönt trött...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Ps: Skrattar ihjäl mig angående potatismoset...japp pulver is the shit...mina vill ha mamma scans köttbullar till för mina smakar konstigt...får mig att tvivla på min kokkonst *S*.
    /Å.

    SvaraRadera
  3. Jahhha jag kan inte göra eget potatis mos alls det blir klister eller så torrt att man knappt får ner det ..funkar helt enkelt inte som tur är har jag en karl som kan ...Mina barn äter det mesta.Med mig som kock ibland så är de vana ,,kan inte ens steka egna köttbullar ???
    de rullar ur sig som en kaka i hela pannan ???
    Men pannbiffen blir kanon...Inte så lätt alla gånger...
    Jag vill också MÅLA älskar att måla ..Blir så fint...
    Kram för idag /natt ..Jenny

    SvaraRadera
  4. Jahha Mia HJÄLP mig ..När jag lägger in bild i sidan så får de OLIKA strl.????
    Det står att bilden ska anpassas till 150 ggr nåt men var ändrar jag det?
    I egenskaper??? Var finns dom ???
    Åhhhh jag gillar inte detta Även bild spelet är så litet ????
    Hjälp?
    Jag är totalt beroende ..
    Kram Jenny
    Jag med ska svettas idag ..hörs i kväll.Antar jag ..:)

    SvaraRadera
  5. =) mina bilder har också olika storlekar...har aldrig tänkt på det förut, men ska testa senare ikväll. Men var står det förresten att du ska ändra storleken i egenskaper? Jag ändrar allt mitt i vårt fotoprogram (som kommer upp när jag laddar ner bilderna), och sedan när du för över dem kan du ju bara välja liten, mellan och stor bild. Själv ändrar jag aldrig storleken, utan bara trimmar bilderna, och sedan när jag laddar ner här väljer jag liten bild (kanske har missat att välja någon gång), men varför de blir olika vet jag inte. Vad gäller bildspelet kan man väl inte välja alls?

    SvaraRadera
  6. Nu förstår jag inte VART finns Liten /mellan/stor ???

    Jag blir galen !
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  7. när du är i "nytt inlägg" och klickar på den lilla bilden för att ladda ner bilder, så kommer det ju upp en ruta där det står "bläddra" eller nå´t...där du får fram bilderna lixom. Där finns också tre val ang storleken

    SvaraRadera
  8. bredvid "välj en layaotut". Hittar du dem?

    SvaraRadera
  9. Jag redigerar i Lägg till gadget.
    Och det kommer inte upp någon som helst valmöjlighet..
    Men jag raderade de andra och då stod det helt plötsligt i komprimerad bild 220px-165px precis det jag vill ha...
    Men NU till nästa bekymmer vad gör vi med signaturen???
    Jag vill ju kunna ändra bakgrunden men då syns ju denna fula ram...suck...
    Vad gör vi åt det ?
    Och mitt problem med rubriken då?
    Varför funkar inte bild i den ?
    suck ..
    Jag behöver hjälp...huuuhuuuu hu

    SvaraRadera
  10. Jenny! Jag har mailat dig //Mia

    SvaraRadera
  11. Nej jag har inte fått nåt???
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  12. Jenny, jag har försökt skicka det igen. Men vad gäller storleken på bilderna vet jag inte vad jag pratar om. Det finns inte en bild hos mig som har samma storlek...jag har bara inte tänkt på det förut

    SvaraRadera