söndag 19 april 2009

Förberedelser på altanen

Nu när altanen är målad måste det ju fixas lite också. Men det känns lite tidigt med blommor.

Så jag köpte kryddor!
Men det hjälpte inte....de är jättekänsliga (en del av dem i alla fall) enl min kryddexpert till granne. Så nu släpas de ut och in varje kväll. Tyvärr har jag glömt dem ute några gånger, så denna bild togs i grevens tid. Imorgon kan det vara för sent =)

Till vänster ser ni något torrt brunt sticka upp...det är Citrontimjan som inte gillar min behandling. Oreganon och Timjan på stam mår fortfarande hyfsat, men Basilikan till höger är tydligen lite känsliga för blåst...men hallå, hur ska man kunna ha dem ute då?

I det lilla drivhuset satte vi Krasse och Basilika innan påsk...det har inte hänt ett dugg =)
Tilda är vattningsansvarig...eller vattna ska man ju inte göra utan spruta med blomspruta. Men hon gav upp när ingenting hände samt att hon inte gillade att fröna låg ovanpå jorden. Men det stod ju så på förpackningen!!
Den är lite mysig att ha, trots dåligt resultat. Men jag har nog inte helt tappat hoppet om skörd då jag släpar även denna ut/in varje morgon/kväll.
Hit kommer en Mårbacka när det blir lite varmare.
Dit längtar jag just nu!

Nu funderar jag på att släpa ut grannen på en promenad eller parkera framför TV:n. Kom hem ifrån F&S för ett par timmar sedan så risken är väl att det blir soffan, men jag behöver luft.
Vi får se.

4 kommentarer:

  1. Mysigt att ha lite projekt...frön som gror, det brukar ju kidzen tycka är spännande att följa...föräldrapoäng till dig :-).
    Hur lyckas du skriva Mia på dina bilder?
    Ha en skön söndag!
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  2. Mitt första föräldrapoäng tror jag minsann =) Jag skriver namnet där jag laddar ner och redigerar bilderna. Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bra med lite krydda i tillvaron:)

    SvaraRadera
  4. Visst är det tråkigt när det kliar i planterings fingrarna:))
    Jag satte massa ringblommer de är redan på väg opp..Fast det i mina rabatter...
    Så nu får ingen frost komma !
    Jag satte penseér och väntar på lobelier,,vita och blåa..så det blir lite häng i krukorna .
    Vad fint ni har på altanen...
    Vi ska tvätta huset en varm dag .
    Ha en bra dag Kram Jenny

    SvaraRadera