tisdag 14 april 2009

Roliga tavlor

Förra årets födelsedagspresent till min svägerska

Dessa hänger hemma hos mina kollergor Malinda och Mattias.
Jag har målat dem efter Malindas design.
Visst passar de bra där de hänger?

Min favorittavla!
Den hängde över bäddsoffan man fick sova i hos Mormor och Morfar. Idag hänger den över vår soffa. Konstnären vet jag inte mera om att hon är ifrån Tjällmo.
Man tänker inte på att det faktiskt är lite naket där den hänger...det är i alla fall sällan som någon kommenterar det =)
Ser du "rockhanden" säger Simon och pekar mellan deras huvuden *s*

Lite knäpp, men jag gillar den. Den kommer ifrån Lundins Antik.

Marcus pappa Uddo har målat denna.
Någon av barnen har tagit kortet, så det är lite suddigt. Men man ser ju att han är väldigt duktig! Jag ska visa möbler som han renoverat någon gång. Rena trolleriet!


2 kommentarer:

  1. Vad roligt med så olika konst!
    Fina tavlor du gjort..
    Pesonligen gillar jag stilleben och sådan där det är massa figurer blandat ,,,Om man stirrar på den så upptäcker man mer och mera ansikten eller djur etc..
    Har inte en aning om vad det heter ...
    Är INTE konst kunnig alls."ler"
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. inte jag heller, men jag vet vad du menar. Vi har en stor grön tavla, och tittar man noga ser man människor o små stugor o grejer. Häftigt.

    SvaraRadera