tisdag 7 april 2009

Smart förvaring

Vi hade ett outnyttjat utrymme under trappen som inte gjorde någon nytta.
Visst kan man ställa allt möjligt därunder, men man slår garanterat i huvudet.

Så när jag en dag retade upp mig på alla väskor, hjälmar och inlines etc fick jag en snilleblixt.
I förrådet hade vi några gamla stora sockerlådor i väntan på att göra nytta.
De blev vita, fick hantag (skulle passa bättre med en lite fetare modell) och hjul.Tilda och Simon har nu varsin att lägga alla sina attiraljer i. Smart vá?
Lätt att dra ut, om de inte är överfulla med vantar, mössor, reflexvästar, överdragsbyxor osv också!! Alltid retar man sig på något =)
Vi har gjort en likadan låda att ha tvätt och sköljmedel i.
Här är några mindre lådor som fått tjäna som hylla. Inte speciellt snyggt, men det ser mindre konstigt ut i verkligheten. Brödburken är ju så fin, men jag gillar den inte...för stor, slamrig och så måste man använda två händer för att få ut brödet. Så det är potatis i .
Plåtlådan längst upp har blivit fruktkorg.....och en purjolök i dagen till ära =)

Då gillar jag denna bättre som brödburk. Locket sitter fast, så det är bara att sticka ner handen.

Här ligger alltid våra mobiler, för det är enda stället i huset vi har täckning. Konstigt!

9 kommentarer:

  1. Nice...skulle jag aldrig klurat ut själv *ler*.
    Du är riktigt pysslig och fint blir det...
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vad duktig och fyndig du är !
    Men vart är mitt meijl???
    jenny.velander@telia.com
    är min meijl..
    Väntar o väntar..
    Får ej ordning på bilden i rubriken ..suck..det går inte ..Text kan jag skriva..
    Jag fick helt enkelt ladda om bilderna så funkade det med 220px..men inte finn small/medium /large som du yrar om:(
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. om jag nu är så smart, varför kan jag inte få iväg ett mail??

    SvaraRadera
  4. Tittar förbi.Jättefin blogg du har.
    Mvh Titti i Linköping

    SvaraRadera
  5. Smart lösning!
    Jag har själv en trapp med en massa skrufs under.Jag har satt en dörr dit så jag slipper se allt som står där. Men åandra sidan så blir det inte rensat eftersom jag slipper se det :(

    Kramar Jenny

    SvaraRadera
  6. Tjusigt!

    När det gäller täckningen...är huset isolerat med betong? :)

    SvaraRadera
  7. Det håller bäst, men vi missade lite i hörnet =) Egenligen funkar inte 3 så bra någonstans i Grebo (utom på vår brödburk då), och då har ändå 3 en mast just här i Grebo!! Man kanske skulle byta operatör. Tips?

    SvaraRadera
  8. Titti; Tack så mycket...suger åt mig =) Välkommen igen! //Mia

    SvaraRadera
  9. Jenny, Familjen Lantliv; det vore nog smart att ha en dörr framför mina lådor också! Men om du läst tidigare loggar så förstår du ju hur vackert det skulle bli =) //Mia

    SvaraRadera