onsdag 22 april 2009

Goda grannar

Goda grannar är inte utbytbara...det är sådana människor som gör att man inte vill flytta även om man hittar drömhuset.
I vårt fall heter hon Anette. Finns alltid där men är aldrig påträngande.

Igår köpte hon sig ett Olivträd...hur fint som helst. Jag har alltid velat ha ett men de är lite för dyra med tanke på att de förmodligen inte klarar sig särskilt länge.
Men detta var billigt 129 kr...i Åtvidaberg! Inte långt dit men jag svänger ju inte direkt förbi efter jobbet.-Jag kan köpa åt dig imorgon, erbjuder hon sig och det tackade jag inte nej till.
Visst är det fint?
Massor av små blommor....de kan få vara kvar, för oliver är vi inte mycket för =)
Dammet ska jag däremot ta bort när som helst.
De hade Apelsin och Citronträd för 169 kr också, och de kostar ju närmare 400 kr i blomsteraffärerna. Kanske skulle ta en sväng i alla fall!?
Anette var nyligen i Rom och då vattnade vi blommorna och tog in posten. Det gjorde vi gärna utan mutor, men vi fick ändå en jättefin höna (numera nedpackad med påsksakerna) och jag fick denna fina scarf. .
Bilden gör den heller inte riktigt rättvis, och det blir bara bild på ena kanten, för den är både lång och bred. Men jag ville visa den ändå för den är superfin.

2 kommentarer:

  1. Rara grannar eller vänner är GULD värt...
    Men du jag bodde utanför Tallboda som liten ,,Älskar Tallboda området de byggde de Då Nya familje villorna rakt vid första bron,,jag gick på Tallboda skolan i 1 halva 2.an...
    Min bästa vänner var goa mata tanterna ;)
    Var för några år sedan och letade efter dem fanns 1 tant kvar men hon var ledig den dagen :(
    Åhhh jag skulle så gärna vilja veta hur de såg på mig ,,Du vet som vuxna :)
    Jag hade så jobbig barndom därav nyfiken ...
    Hmm undrar om de kommer ihåg mig ...
    Oj nu for visst tankarna i väg ..Uuuuppsss
    Bor du i Tallboda Mia?Vart gick du i skolan ?
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Vi bor i Grebo mellan Linköping och Åtvidaberg, men jag åker igenom Tallboda på vägen hem ibland: Jag är uppvuxen i Borensberg, så jag gick i skolan där och sedan gymnasiet i Motala. Flyttade till Linköping som 18-åring och blev kvar. Mattanten som vi pratar om är nog inte den du tänker på, för hon är yngre än mig. Kram

    SvaraRadera