tisdag 21 april 2009

Dagens mattips!

Igår blev jag så himla sugen på Dillkött. men ni vet ju begränsningen på min kokonst!?
Men skam den som ger sig. Det skulle serveras Dillkött!
Jag förhörde mig på jobbet hur de andra gjorde och vilket kött man skulle använda och så. Samtidigt som de var hemskt hjälpsamma föreslog de försiktig recept!
Det hade jag inte tid med, men det skulle säkert lösa sig när jag kom till affären.
Och det är klart att det gjorde!

Ekonomiskt gick jag back, men jösses vad mycket tid jag sparade!

Man behövde bara förstärka smaken lite (det stod på burken hur man skulle göra).
När jag precis hällt upp det i kastrullen stank det kattmat i hela huset, men när det väl värmts smakade det jättebra med potatis som jag skalat alldeles själv!
Faktum är att jag inte erkände för min familj att det var burkmat....och det lär de inte få reda på heller om de inte kollar mina blogguppdateringar =)

Detta blev en poppis efterrätt! Jag kan inte bestämma mig för om bilden är grotesk eller inte...tänkte ta ett fint foto när melonen var uppskivad, men hann inte innan den tog slut.

Och inget vart det över till mig heller...barnen och marsvinen åt upp alltihopa! Men det var nog gott det med.Nu har vi (sist av alla säkert) packat ner videon och alla filmer....5 myrorboxen köpte i när Tilda bara var något år, och Tigerfilmen köpte vi när jag var nygravid *S*...sådant här är lite sorgligt tycker jag.

Det är bara döda ting, jag vet, men man har ju minnen till dem också!
Det känns som om jag klamrar mig fast hårdare vid minnen ju äldre jag blir. Är det normalt tror ni?

4 kommentarer:

  1. Hahhhaaa dillkött på burk...Min sons värsta fienden,,när han op sist så köpte jag med sådana och burkpotatis då det fanns ett litet kök på sjukan ..
    Han tycker det luktar som du säger men jag kan äta det när det är varmt lite gott,,men inget upp mot Hemlagat;)
    Jag har stekt hamburgare på 2,2kg som gjordes i min MACHINEEEE den är super ..Fast jag fick göra 2st omgångar...
    Den är värsta bästa karln :))
    Så nu är min man utbytt:))
    (det är min man eller son som ALLTID får veva runt i blandfärsen och dyl,,)

    Du är fullt normal vännen ..Jag tycker också om filmer ,,Visst är väl människan fin!?
    Vi kan få döda saker att leva och vi kan ta hand om det !LER!

    Ser att du varit hos Sari Lilla Provience visst har hon massa fint ..

    Nej nu ska jag värma min vete kudde .
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Hej Mia!
    Jag kommer ihåg när jag väntade min son, då låg jag på soffan och tittade på alla avsnitt
    av Trolltider. Ibland så är det skönt att få känna sig liten igen. Eller att det är OK att
    drömma sig sig bort i sagornas värld!

    Ha det gott! Jenny

    SvaraRadera
  3. Vaaa? Dill kött på burk!
    Var hittade du det? ÖB :)
    Måste testas.
    Mattanten blev jätte glad och nöjd över halsbandet.Hon hälsar och tackar!
    /Sussie

    SvaraRadera
  4. ÖB, nä vet du vad. Tror du jag handlar delikatesser på ÖB *S* Nä, affären i Tallboda har bara det bästa. Jag tog de sista burkarna....men det fanns kallops kvar =))Kul att hon var nöjd.

    SvaraRadera