lördag 11 april 2009

Nu är det vila!

Igår kväll hade vi kompisar här på hemgjorde Pizza och öl. Gott!

Efter det testades Wii.
Det var inte så poppis att ta kort på övningarna, så jag har inget kul att visa där. Förutom på min linslus till man då, som inte bryr sig nämnvärt!
Idag, Påskafton var vi bjudna på lunch hos Marcus föräldrar. Vi fick massor av god mat som vanligt.
Äggen var värpta på gården och målades av både barn och vuxna
Sedan satt vi en stund i solen. Här går barnen inte sysslolösa, för det finns en massa djur att prata eller busa med. Vad de hittat här vill jag förmodligen inte veta!

Sedan blev det järnet hem för att själva laga mat till kvällens gäster.
Det blev Indonesisk kycklingratäng, klyftpotatis, sallad och vitlöksbröd.
Alla som varit här och ätit med oss har råkat ut för denna rätt, för den är enl mig bland det godaste jag ätit. Och lätt att laga...nästan lika lätt som Pulvermos =)Vin, efterrätt och godis...det är ju Påsk!!
Behöver jag säga att jag känner mig ganska stinn?


Om solen lyser imorgon ska sitta i trädgården och glo hela dagen. Så skönt!

Godnatt!


3 kommentarer:

  1. Trevliga bilder! Indonesisk kycklinggratäng låter otroligt gott...törs jag be om receptet...om du orkar och får tid över får du gärna lägga in det...Tacksamt med lätta recept som är goda och går snabbt!
    Just nu är det molnigt...men solen ska komma...
    Ha en fortsatt skön ledighet!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Nej så blyg är han väl inte din man...:)

    Det låter som en kanondag! Blev det trädgården idag då?

    Kramar

    SvaraRadera
  3. Åsa; receptet kommer =)
    Anna; Jag intog vågrätt läge i trädgården men fick dåligt samvete, packade in ungarna i bilen och skumpade runt ett varv på Friskis och Svettis! Om barnen inte varit så raslösa hade jag kört dubbla pass (säkert)

    SvaraRadera