torsdag 9 april 2009

Fint främmande

Leeedig....ända till tisdag!

Denna påsk är det mycket besök som ska hinnas med, men det är bara kul! Det började idag...

med en fasan.
När Tilda fick syn på den stod den precis utan för köksfönstret, men innan vi fick tag på kameran drog den till grannen, så vi hann bara ta några bilder på håll.

Farmor lär barnen mycket om djur och natur, och de i sin tur lär mig....I julas skulle jag ta in ljung, men det fick jag inte för då skulle djuren i huset dö! Och vem vill ta död på två små skvatträdda marsvin?

Tilda tycker att det är jättekonstigt att jag inte kan sådana saker, men jag är bra på annat. =) Visst känner man sig dum när man blir uppläxad av sina barn?

Nu vet jag i alla fall att detta är en hane för den har färg, det har inte honan.
Men låter de inte lite otäckt? Förbannade rent ut sagt!

Sedan kom nästa gäng.

Fast de två yttersta på bilden skulle bara hämta upp de två mellersta för att gå ut och tigga. Visserligen har de målat jättefina påskkort att ge, men jag har ändå lite svårt för det här. Alltså att skicka ut mina egna barn...att andra ringer på dörren stör mig inte.

Undrar om jag gick påskkärring som barn? Det finns kort där jag är utklädd, men jag gick väl kanske till Farmor & Farfar typ.



Efter en grå förmiddag skiner solen, så nu ska tvätten hängas ut. Jag älskar lukten av tvätt som hängt ute, och det är jätteskönt att slippa ha den inne.



När Marcus kommer hem ska jag till ICA Maxi....att åka en sådan här dag är väl nästan som att be att få bli på dåligt humör. Nu i em är det väl fullt av män som står mitt i gången med en vagn och väntar på frugan som armbågar sig fram. Kan de inte ställa sig åt sidan med vagnen? Ni ser, jag är redan uppretad. Synd att jag inte ställde klockan och hängde på låste i morse istället.



Ha det bra så länge


6 kommentarer:

  1. Huuuaaa vi var på Maxi igår ...
    Jag kom levande där ifrån ..
    Vad kul att ni har släkt som bryr sig !
    Ingen vill umgås i påsk hos oss,,,utan de är egoister...
    Tur jag har 3 barn då släktet går vidare "LER"
    Glad Påsk önskar jag er ...
    Kram Jenny
    Ser att du har en röd signatur nu "LER"
    Är ramen borta nu då?

    SvaraRadera
  2. Det var inte därför jag bytte...ville ha en som var mera lik min egen signatur. Denna är väl inte heller så lik, men den där cirkeln i början använder jag, och så det fick bli ny färg också.
    Men nu när du nämnde det lade jag tillbaka kantfärgen och då var rutan borta =). Bilderna blir helt klart finare.

    SvaraRadera
  3. Kul med besök...
    Vi brukar oxå ha fasaner på tomten...måste vara någon som har fasaner i närheten...tror de rymmer...för de verkar inte särskilt rädda.
    Kram Åsa
    Ps: otroligt söta påskkärringar!

    SvaraRadera
  4. Hej
    vad kul att du gillar min blogg, har inte varit hos dig förr så nu ska jag läsa vidare.
    Ha en trevlig påsk
    Kram sari

    SvaraRadera
  5. Ja, det där med att storhandla själv är ju jätte tråååkigt! Är det dessutom fint väder så kryper det i kroppen av frustration :( Jag hoppas att du i allafall fick med dig lite påskgodis hem som tröst ;)

    Ha det gott! Kramiz Jenny

    SvaraRadera